mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternativa OS

Register

Min första Linux (newbie problem)

Reply

Thread Tools
Old 3:e Sep 2008, 15:40
Givargruppen

Default Min första Linux (newbie problem)

ok att jag installerat LINUX lastnite på reservdelar Hårddisk

och det gick perfekt
till en timme försöker installera min Linksis trådlösa förarenså jag kan få internet
Jag försökte fyra timmar utan ser
Jag ville prova linux för att se vad det hela handlar om och försöka BERLY
(att skrivbordet effekter sak)
Jag försökte använda hjälpsidor om hur du installerar Windows-drivrutin som kommer i linux, men inte tillräckligt detaljerat så dident hjälpa mig
eneyways iv copyed bättre instruktioner kommer att bränna dem på disken och försök igen 2nite (igen)

Jag önskar att det fanns en linux ute i huvudsak allt redan installerat vilja BERLY och så vidare att göra det lättare
kanske någon kan använda Nlite och lägga massor av program på den eller finns det inux redan ute med massor av saker som redan gjorts för att spara mig trubble kanske?uppnosig jag inte men jag vill bara prova det

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 3:e Sep 2008, 19:24
Ledamot Gruppen

Vilken linux OS var det? Om det var Ubuntu, Kubuntu, Edubuntu ... etc. Du kan bara ansluta den till en Ethernet-anslutning och gå in i ditt begränsade förare menyn och låta det arbeta därifrån.
Old 4:e Sep 2008, 02:06
Givargruppen

Förlåt sin Linux Ubuntu

Jag var uppe hela Nite försöker installera den här drivrutinen tryed allt jag kunde tänka utanför Jag brände lite hjälp filerna avstängd och följde dem, men fastnade halvvägs tho again.makes ingen mening för mig speciellt när hjälpfilen säger installera DLK nåt sånt .. men det dident berätta hur eller var filen

Anledningen är att använda trådlösa är att vi har 5 st: s runt huset bror och en syster Alla trådlösa bortsett från de viktigaste st så jag skulle vara tvungen att ta min dator till var routern är (mycket Messing om) men jag kommer 2nite och prova det så .. en sista gå

tack

Old 4:e Sep 2008, 17:38
Ledamot Gruppen

Låt mig veta hur det fungerar för dig.
Old 5:e Sep 2008, 02:30
Givargruppen

Välkommen till Ubuntu.

För att få det att köra kommer du sannolikt har att följa ett 14 steg handledning om hur du använder terminalen och ndiswrapper. Hoppas du har föraren i en USB-flash-enhet som redovisas, och en jäkla mycket tålamod. Jag har inte och startade Boot och Nuke inom 20 minuter.

Detta är bara en av de frågor som plågar alla distros och håller dem från att ha någon märkbar inverkan på konsumenternas OS val. Utvecklarna har mer användning navelgazing och skapa avancerade funktioner än att öka användbarheten på grund av att alla människor som använder dem som redan vet hur man gör det här.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Asus eepc med Linux (nybörjare) Trådlös installation jaggvenom89 Linux & Alternativa OS 0 11 juni 2009 08:12
CD-ROM problem (nybörjare behöver hjälp) ken979 Drives & Removable Media 2 22 maj 2008 15:52
Newbie med ett problem tmsbird Virus, spionprogram och säkerhet 14 7 december 2007 12:57
Newbie finner problemet med en ny nedladdning ken979 General Software Chat 10 12 november 2007 10:43
Hjälp newbie datorskärmen problem ken979 Grafikkort & Skärmar 7 31 oktober 2007 15:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.