![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| <rambling>
Tja, jag förväg beställt en Pandora förra veckan, som mig 200 men det borde vara värt det. Först och främst vad är det? och det kan uppfattas som två saker 1. en UMPC, kör linux och förpackning en stansmaskin med 600mhz arm cortex cpu och dubbla sd card slots (möjlighet för raid!) den kommer att köra de flesta om inte alla program där ute för Linux med lätthet med en fullt qwerty-tangentbord och pekskärm dess de UMPC som passar i fickan (det bör finnas ett tomrum i fickan där 200 pounds brukade sitta). 2. ett spel maskin, ungefär som PSP eller Nintendo DS Pandoras är ett bärbart spel paradis med dedikerade spel kontroller. Som mest kraftfulla bärbara spel gadget på marknaden till dag kan emulera många av dina favorit plattformar och spela native linux spel som Quake, öppen arena och tron! . spekulerade emulatorer som kommer att porteras är playstation 1, sege Dreamcast, Sega Saturn, alla gameboys samt många, många fler. Varför har jag köpa det? meh, varför gjorde du köper den?? dels tror jag det dags att ta itu med "Vilken linux är bäst?" fråga som jag har sett knackar runt internet i ohälsosamma volymer denna fråga bygger helt på sammanhanget. vad linux är bäst för vilket ändamål? hastighet? användbarhet? mindre resurser? det finns inget "bästa" linux distros ute, bara några som anges utföra andra i vissa områden. för mig listan är följande användbarhet - Ubuntu, SuSE, Mandriva, mynta hastighet - arch linux, Gentoo stabilitet - Slackware de flesta distros ut sina är taylored med särskilda behov, en del försöker vara generiska alla BRÄNNBOLL och gör ett jävla bra jobb att göra det. medan andra syftar till nischmarknader, sutch som rättsmedicinsk utredare. dess alla ner till yttrande, för en del människor att de inte har en åsikt och vill följa andra folk genom brev utan utgör en egen, för dessa människor, jag föreslår att du går med min kult och göra som jag säger! Slutligen dag kommer jag att ströva omkring sh! t3crosoft medan de flesta Foss (fri programvara med öppen källkod) användare avskyr Bill Gates, jag skränande säger jag. Jag tycker om människan men jag kanske inte gillar sitt handlande-han humors mig med sin förmåga att skratta åt honom själv. filmerna produceras av propositionen och balmer (en KNÄPPSKALLE med alla mått mätt) är fantastiskt roligt och få lite kul i kostymer och cigarrer av de stora grabbarna i Redmond jätte. detta är min personliga favorit </ vandring> http://uk.youtube.com/watch?v=IY2j_GPIqRA Mitt System: Cewy s undrar macine
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
| |||
| |||
| för dem som vet att videon är en SPRATT av filmen "A Night At The Roxbury" |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Open source pålitliga DNS-server-lösning | syer | Linux & Alternativa OS | 0 | 30 maj 2009 18:03 |
| Open source videoredigering mjuk | pest79456 | Multimedia & Codecs | 1 | 26 januari 2009 04:22 |
| Nyhetsrummet Bot | serverguy | Gemenskapen Nyheter & Chat | 12 | 1 mars 2008 11:40 |
| Open source produkter eller mikro mjuka produkter? | joshua77 | General Software Chat | 6 | 17 mars 2007 21:08 |
| Thread Tools | |
| |