mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternativa OS

Register

Min öppen källkod ramblings / news

Reply

Thread Tools
Old 12 oktober 2008, 10:18
Givargruppen

Default Min öppen källkod ramblings / news

<rambling>
Tja, jag förväg beställt en Pandora förra veckan, som mig 200 men det borde vara värt det. Först och främst vad är det? och det kan uppfattas som två saker
1. en UMPC, kör linux och förpackning en stansmaskin med 600mhz arm cortex cpu och dubbla sd card slots (möjlighet för raid!) den kommer att köra de flesta om inte alla program där ute för Linux med lätthet med en fullt qwerty-tangentbord och pekskärm dess de UMPC som passar i fickan (det bör finnas ett tomrum i fickan där 200 pounds brukade sitta).
2. ett spel maskin, ungefär som PSP eller Nintendo DS Pandoras är ett bärbart spel paradis med dedikerade spel kontroller. Som mest kraftfulla bärbara spel gadget på marknaden till dag kan emulera många av dina favorit plattformar och spela native linux spel som Quake, öppen arena och tron! . spekulerade emulatorer som kommer att porteras är playstation 1, sege Dreamcast, Sega Saturn, alla gameboys samt många, många fler.
Varför har jag köpa det? meh, varför gjorde du köper den??

dels tror jag det dags att ta itu med "Vilken linux är bäst?" fråga som jag har sett knackar runt internet i ohälsosamma volymer

denna fråga bygger helt på sammanhanget. vad linux är bäst för vilket ändamål? hastighet? användbarhet? mindre resurser?
det finns inget "bästa" linux distros ute, bara några som anges utföra andra i vissa områden.

för mig listan är följande

användbarhet - Ubuntu, SuSE, Mandriva, mynta
hastighet - arch linux, Gentoo
stabilitet - Slackware

de flesta distros ut sina är taylored med särskilda behov, en del försöker vara generiska alla BRÄNNBOLL och gör ett jävla bra jobb att göra det. medan andra syftar till nischmarknader, sutch som rättsmedicinsk utredare.

dess alla ner till yttrande, för en del människor att de inte har en åsikt och vill följa andra folk genom brev utan utgör en egen, för dessa människor, jag föreslår att du går med min kult och göra som jag säger!

Slutligen dag kommer jag att ströva omkring sh! t3crosoft
medan de flesta Foss (fri programvara med öppen källkod) användare avskyr Bill Gates, jag skränande säger jag. Jag tycker om människan men jag kanske inte gillar sitt handlande-han humors mig med sin förmåga att skratta åt honom själv. filmerna produceras av propositionen och balmer (en KNÄPPSKALLE med alla mått mätt) är fantastiskt roligt och få lite kul i kostymer och cigarrer av de stora grabbarna i Redmond jätte.
detta är min personliga favorit

</ vandring>
http://uk.youtube.com/watch?v=IY2j_GPIqRA

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 12 oktober 2008, 10:42
Givargruppen

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 12 oktober 2008, 10:46
Givargruppen

för dem som vet att videon är en SPRATT av filmen "A Night At The Roxbury"

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Open source pålitliga DNS-server-lösning syer Linux & Alternativa OS 0 30 maj 2009 18:03
Open source videoredigering mjuk pest79456 Multimedia & Codecs 1 26 januari 2009 04:22
Nyhetsrummet Bot serverguy Gemenskapen Nyheter & Chat 12 1 mars 2008 11:40
Open source produkter eller mikro mjuka produkter? joshua77 General Software Chat 6 17 mars 2007 21:08
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.