![]() |
|
| |||
| |||
| Jag äntligen fick Ubuntu fungerar, mitt grafikkort var tydligen problemet trots att jag har installerat Ubuntu den vanliga sättet innan. Jag använde alternativa installeraren. Ett, Hur installerar jag det? Jag fick dessa instruktioner, men jag är inte säker på hur man gör STEG 3: Installera Type "sh NVIDIA-Linux-x86-169.12-pkg1.run" för att installera drivrutinen. NVIDIA nu ett verktyg för att hjälpa dig med utformningen av din X-konfiguration fil. Se kapitel 3 i README eller köra "mannen nvidia-xconfig" för mer information om användning. Instruktioner för dem som vill redigera sina X konfigureringsfil för hand finns också i README. Även där kan jag ladda ner teman och starta upp skärmar och saker till min Ubuntu? Även jag upplever visuella fördröjning. när jag minimera och maximera min Firefox-fönstret, det slags ligger lite på hur man visar upp |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| första av vad som är ditt grafikkort, bör du se det i begränsad drivrutin som du kan behöva göra det möjligt för det andra om du är på gnome försöka www.gnome-look.org
| |||
| |||
| välja en distributioner beror på hårdvara u fick .. men jag ganska mycket tror att Ubuntu stöder Nvidia (ilove det ordet) .. går att lägga till eller ta bort program sak sedan söka grafikdrivrutinerna eller nvidia .. kan du behöva ladda om program listan .. eller använda synaptic pakethanteraren .. Du kan också prova PCLinuxOS distributioner. det automatiskt installerar NVidia drivrutiner för dig. |
|
| |||
| |||
| För att installera detta Nivda CD till mappen "NVIDIA-Linux-x86-169.12-pkg1.run" är (som cd / home / bob / förare) och skriv sedan sh NVIDIA-Linux-x86-169.12-pkg1.run |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Finns det någon Linux-distributioner som lär Du Linux | pest79456 | Linux & Alternativa OS | 2 | 23 april 2009 13:26 |
| Frågor | Jase123 | Web Design, Hosting & SEO | 6 | 10 december 2007 12:56 |
| RAM Frågor | ComputerGuy | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 24 oktober 2007 05:19 |
| Ett par frågor om mitt RAM och CPU | BrucieBonus | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 12 oktober 2007 14:00 |
| 2 frågor i en | skinnyman9000 | Drives & Removable Media | 1 | 16 august 2007 07:06 |
| Thread Tools | |
| |