![]() |
|
| |||
| |||
| Ive just gjort min vista dubbla startbara med ubuntu 7.1. Jag skulle vilja använda detta mycket men var börjar jag? I cant ens få en trådlös anslutning anyhelp med detta skulle vara bra! skulle stoppa mig använda vista för ett tag när jag använder Internet mycket. Inte säker på vad info du kommer att kräva så jag har icke fått någon slags specs eller namnen på hårdvara men vänd. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| du måste ge oss namnet på det trådlösa kortet;)
| |||
| |||
| broadcom flygvapen |
|
| |||
| |||
| hej har du följer denna konversation på nätet? |
|
| |||
| |||
| ännu inte varit mycket upptagen försöker reda ut webbhotell varit tröttsamt att im dig när redas ut Skål! |
|
| |||
| |||
|
|
| |||
| |||
| Jag installerade Ubuntu på en gammal Dell som jag hade liggande runt. Jag har ett trådlöst nätverk (Linksys) men kunde inte få Ubuntu att fungera på den. Programvaran är avsedd för Windows och inte Linux-kompatibla. Jag är ny till Linux, så jag försökte få en del svar på Ubuntu forum. Efter några veckor av frustration, jag det åt sidan och gick tillbaka till att använda Windows XP Pro. Sen en dag bestämde jag mig för att skjuta upp den gamla Dell och kolla in Ubuntu igen. Den hårddisken var rostat bröd, så jag ersatte den. Nu blir jag rädd för att installera Ubuntu och jag har verkligen ingen aning om hur man använder Linux ändå. Jag har en outnyttjad Dell att installera det på, men Linux verkar inte vilja trådlösa nätverk. Jag vet när du svårt tråd det, det nätverk bra. Den enda erfarenhet jag har med Linux år sedan tog jag en kondenserad klass använder Redhat 9. Jag har en massa olika Linux Distros. Jag vet inte hur man använder dem. När jag ställer en fråga på nätet, allt jag får är "läs den här länken! från andra användare. Efter en två timmars läsa, jag har fortfarande ingen aning om vad de talar om. Oftast jag bara frustrerad och ger upp. |
|
| |||
| |||
| trådlöst är lite TVIVELAKTIG med ubuntu men för närvarande är att öka antalet kort som de stöder, dont vara rädda för att installera det igen, om du får problem fråga här |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Jag behöver hjälp med Ubuntu Install | pest79456 | Linux & Alternativa OS | 6 | 28 oktober 2009 14:26 |
| Bara några Ubuntu Frågor? | KanoakaVirus | Linux & Alternativa OS | 2 | 30 mars 2009 20:48 |
| Ubuntu hjälp behövs??! | Cew27 | Linux & Alternativa OS | 9 | 1 juli 2008 10:57 |
| Ubuntu och Beryl | ashaiba | Linux & Alternativa OS | 2 | 1 mars 2008 05:25 |
| Ubuntu / Mac OS Hjälp? | slinin0 | Linux & Alternativa OS | 2 | 6 november 2007 00:59 |
| Thread Tools | |
| |