mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternative OS

Register

Spørgsmål om en Vista / Ubuntu dual boot

Reply

Thread Tools
Old 15. oktober 2008, 15:25
MJM
Donor-Gruppen

Default Spørgsmål om en Vista / Ubuntu dual boot

Så jeg har besluttet at gøre en dual boot på min nye bærbar (Toshiba A200-28p). En af grundene er, at jeg har brug for det til min sidste år projektet. Jeg har aldrig tidligere køre dual boot, altid haft Win på min laptop og anvendes Linux Labs på CS, men de løber CentOS, og jeg kan ikke rigtig lide det, at mange (og jeg har brugt Ubuntu tidligere på en meget dårlig PC derhjemme selvom jeg ikke har installeret dette).
Alligevel kan jeg ikke blive hængende i disse shitty labs hver dag så jeg har besluttet, jeg vil få brug for begge dele (holde Vista til gaming formål), men har et par spørgsmål om:

Hvor kan jeg tjekke om min hardware er kompatibelt med Linux / hvor er drivere til rådighed? Eller skal jeg bare gå til den, og håbe på det bedste.

Jeg bliver nødt til at få adgang til visse data fra både Oss, så skal jeg have en tredje partition for data? Hvilket format skal det være så både kan læse og skrive besvær? Jeg ved Linux er kommet langt med NTFS anerkendelse og skriftligt, men jeg eller anden måde stadig ikke har tillid til det.
Toshiba kommer i virkelig underligt partitioner (to 92s og en 2GB), og jeg afgjort ønsker at ændre det, så jeg helst have 100GB eller så bare for data og kan dele resten mellem OS. På denne måde vil jeg ikke nogensinde virkelig har plads spørgsmål. Jeg har levet med 20 GB i nogen tid på XP, så jeg tror, jeg vil være i stand til at håndtere 40.
Kort injektion her - jeg har aldrig haft en OEM OS før ... betyder det så lad mig partitionere harddisken, som jeg ønsker, eller vil den forsøge at genskabe den samme opsætning? Jeg har fået nogle disc, men hvem ved hvad det er, synes at være lige til nyttiggørelse: s

Jeg kan ikke tænke på noget andet virkelig. Jeg har brugt linux rigeligt, og jeg har læst op på, hvordan hele dobbelt opstart bør arbejde, det er bare at der ikke synes at være meget på samspillet mellem de to.
Jeg har arbejdet meget med Knoppix live cd samt CentOS så ikke meget af et problem.

Mit system: Toshiba Satellite A200-28p

Processor (s):
Intel Core 2 Duo T8100
Bundkort:
Mobile Intel PM965 Express Chipset
RAM Hukommelse:
1024 + 2048MB DDR2 667
Grafikkort (r):
ATI HD 2600 XT
Lydkort:
Toshiba Bass Enhanced Sound System
Harddisk (e):
200GB 5400RPM
Optisk drev (r):
DVD Super Multi
Sag / PSU:
Satellite A200-serien
Køling:
Stock
Network / Internet:
Intel 4965AGN
Monitor (s):
15.4 "1280 X800 Toshiba TruBrite
Operating System (s):
Windows Vista SP1 / Fedora i386
Old 15. oktober 2008, 16:15
MJM
Donor-Gruppen

Beklager, men et andet spørgsmål, hvis jeg installere Ubuntu på normal anliggende for dual boot, er det muligt at anvende VMWare at starte det?
Old 16. oktober 2008, 03:06
Donor-Gruppen

hardware bør bøden, blot fortælle os dit trådløse kort. Thats hårdest normalt.
Linux kan læse og skrive til NTFS men bot win og lin kan r / w fedt 32 og 16, så en af dem ville gøre
heller ikke noget, hvis du installerer normalt du plejer at kunne få VMware at starte denne partition. (Hvis jeg var dig id brug virtualbox)
når du installerer ting bruger virtualbox det skaber et billede, det er en enkelt fil, der indeholder hele OS.

Mit system: Cewy's spekulerer macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Bundkort:
asus p5q deluxe
RAM Hukommelse:
4 gig ocz 1066mhz SLI
Grafikkort (r):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
ombord
Harddisk (e):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk drev (r):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Sag / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Køling:
tuniq tårn
Network / Internet:
dual Gigabit LAN-porte
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 16. oktober 2008, 06:26
MJM
Donor-Gruppen

Ifølge Toshiba's websted og enheden leder det en "Intel ® Wireless WiFi ™ Link 4965AGN".

FAT32 er det da.

Se, de ting er jeg nødt til at kunne få adgang til Linux ved opstart, men hver dag, og derefter kan få brug for hurtig adgang til ting. Jeg kunne leve uden den, hvis absolut nødvendigvis.
Old 16. oktober 2008, 09:22
Donor-Gruppen

Jeg har at trådløs, støttes i den nye kerne, så dine ok der. og hurtig Acess til, hvad
Old 16. oktober 2008, 09:36
MJM
Donor-Gruppen

Linux! De ting er, at jeg koder i et programsprog miljøet kun tilgængelig for Linux (GODI) samt nogle andre ting, der ikke kører godt i Windows ... hvis jeg har en idé at rette en fejl eller noget, jeg gerne vil gøre det med det samme, selv om jeg er gaming.
Old 16. oktober 2008, 10:53
MJM
Donor-Gruppen

Et andet hurtigt spørgsmål, skal jeg få den 64bit version af Ubuntu, eller skal jeg bare holde fast i 32bit selvom processor kan gøre 64? Kan ikke synes at finde noget om kompatibilitetsproblemer gerne Windows gør selvom jeg gerne forventer, at det ikke når nær så slemt.
Old 16. oktober 2008, 15:25
Donor-Gruppen

for mindre end 4 gig RAM 32 bit, hvis du har 4 eller mere 64.
være taknemmelige du programmering på Linux. Hvis du har et problem, du rent faktisk kan finde ud af, hvad der gik galt
Old 17. oktober 2008, 05:36
MJM
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Cew27 View Post
for mindre end 4 gig RAM 32 bit, hvis du har 4 eller mere 64.
være taknemmelige du programmering på Linux. Hvis du har et problem, du rent faktisk kan finde ud af, hvad der gik galt
Jeg kan gøre det på Windows også. Det hedder en debugger: s
Det er bare at GODI er kun på Linux, og nogle af de andre ting, jeg sandsynligvis vil være bruger ikke løber efficeintly på Windows.

Enten system, jeg kan finde ud af, hvad der er galt.

Jeg mener blot, det er patetisk, at du ikke kan virtualiser en installeret system. Er der nogen måde at skabe et billede fra harddisken til virtualiser det?
Old 17. oktober 2008, 17:15
Donor-Gruppen

en debugger er for programmering ikke for at fortælle dig, hvorfor Explorer styrtede ned 10 gange i træk .........

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Dual Boot Ubuntu Linux og Vista Nu Enhver OS indlæses ikke! Blade110L Linux & Alternative OS 0 14 juni 2009 08:44
Et spørgsmål om dual boot? Betyder det Langsom PC Down? hitman0042 General Software Chat 2 1 juni 2009 01:59
Dual boot hjælp - ubuntu installeret, nu tilføje vista d0od Windows-operativsystemer 1 7 november 2008 08:47
Hjælp med Dual opstart vista / ubuntu med lojack software pest79456 Linux & Alternative OS 3 12 oktober 2008 09:39
Sådan: Dual Boot Vista / XP den nemme måde SocialWarfare Windows-operativsystemer 0 30 april 2008 19:04
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.