![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Dus ik heb besloten om een dual boot op mijn nieuwe laptop (Toshiba A200-28 septdecies). Een reden is dat ik het nodig voor mijn laatste jaar project. Ik heb nog nooit eerder uitgevoerd dual boot, had altijd Win op mijn laptop en gebruikt de Linux labs op CS, maar zij lopen CentOS en ik niet echt leuk vinden dat er veel (en ik heb gebruikt Ubuntu eerder op een zeer slechte pc thuis, maar ik heb dat niet installeren).
Hoe dan ook, ik kan niet worden opknoping in deze shitty labs elke dag, dus ik heb besloten Ik ga behoefte beide (houden Vista voor gaming doeleinden), maar hebben wel een paar vragen maar: Waar kan ik controleren of mijn hardware compatibel is met Linux / waar zijn drivers beschikbaar? Of moet ik gewoon voor gaan en het beste van hopen. Ik zal nodig om toegang te krijgen tot bepaalde gegevens uit beide OS'en, dus heb ik er een derde partitie voor data? Welk formaat moet het worden, zodat beide kunnen lezen en schrijven moeiteloos? Ik weet dat Linux heeft een lange weg met NTFS-erkenning en schrijven, maar ik ergens nog steeds niet vertrouwen. De Toshiba komt echt vreemd partities (twee 92s en een 2GB) en ik zeker wil om dat te veranderen, zodat ik ideaal hebben 100GB of zo alleen voor de gegevens en kan de rest verdeeld tussen het OS. Op deze manier zal ik nooit echt de ruimte vraagstukken. Ik heb geleefd met 20GB voor bepaalde tijd op XP, dus ik denk dat ik in staat zal zijn om 40. Korte injectie hier - ik heb nog nooit een OEM OS vóór ... denkt hij laat me partitie van de harde schijf als ik wil of zal het proberen te herscheppen dezelfde setup? Ik heb enkele schijf, maar wie weet wat dat is, lijkt alleen voor herstel: s Ik kan niet denken aan iets anders echt. Ik heb gebruikt linux genoeg en ik heb gelezen over hoe het hele dual booten moeten werken, het is gewoon dat er niet lijkt te veel op de interactie tussen de twee. Ik werkte veel met de Knoppix Live CD, alsook CentOS dus dat is niet veel van een onderwerp. Mijn Systeem: Toshiba Satellite A200-28 septdecies
|
|
| |||
| |||
| Sorry, maar een andere vraag, als ik het installeren van Ubuntu in de normale zaak van de dual boot, is het mogelijk om VMWare te starten dat? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hardware moet worden prima, alleen vertel ons uw draadloze kaart. thats het hardst gewoonlijk.
Linux kan lezen en schrijven naar ntfs maar bot winnen en lin kan r / g vet 32 en 16, zodat een van hen zou doen ook niet als u normaal u wont kunnen krijgen VMware op te starten die partitie. (als ik jou was id gebruik virtualbox) wanneer u zaken met behulp van virtualbox het schept een beeld, dit is een bestand dat het bezit is van de hele OS. Mijn Systeem: Cewy het wonder macine
|
|
| |||
| |||
| Volgens Toshiba's site en de Device Manager is het een "Intel ® Wireless WiFi ™ Link 4965AGN". FAT32 is het dan. Zie, het ding is dat ik moet kunnen toegang door middel van het opstarten van Linux, maar zo nu en dan kan het nodig snel toegang tot dingen. Ik kan leven zonder het als absoluut noodzakelijk. |
|
| |||
| |||
| Ik heb dat draadloze, ondersteund in de nieuwe kernel, zodat je er ok. en snel acess naar wat |
|
| |||
| |||
| Linux! Het ding is dat ik het coderen in een programmeeromgeving alleen beschikbaar voor Linux (GODI) evenals sommige andere dingen die niet goed lopen in Windows ... als ik een idee om vast een bug of iets wat ik graag doe het meteen, ook al ben ik gaming. |
|
| |||
| |||
| Nog een korte vraag, moet ik de 64bit versie van Ubuntu of moet ik gewoon met 32bit hoewel de processor kan doen 64? Kan niet lijken te vinden iets over compatibiliteit kwesties zoals Windows doet, maar ik zou verwachten dat ze niet waar de buurt zo slecht. |
|
| |||
| |||
| voor minder dan 4 Gb RAM 32-bits als je 4 of meer 64. dankbaar u programmeren op Linux. als je een probleem hebt kan je eigenlijk weten wat er mis ging |
|
| |||
| |||
| Citaat:
Het is gewoon dat GODI is alleen op Linux en enkele van de andere stuff I'm waarschijnlijk gaat gebruiken niet efficeintly draaien op Windows. Ofwel systeem kan ik erachter te komen wat er mis is. Ik vind het zielig dat je niet kunt virtualise een geïnstalleerd systeem. Is er een manier om een afbeelding van de vaste schijf naar virtualise het? |
|
| |||
| |||
| een debugger is voor de programmering niet voor je te vertellen waarom Explorer crashte 10 keer op een rij ......... |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Dual Boot Ubuntu Linux en Vista Nu Elke OS wordt niet geladen! | Blade110L | Linux & Alternative OS | 0 | 14 jun 2009 08:44 |
| Een vraag over Dual boot? Is zij Slow Down De PC? | hitman0042 | Algemene programmatuurnoot Chat | 2 | De 1 juni 2009 01:59 |
| Dual boot help - ubuntu geïnstalleerd, nu de toevoeging van vergezicht | d0od | Windows besturingssystemen | 1 | 7 nov 2008 08:47 |
| Hulp bij dual booting vista / ubuntu met lojack software | pest79456 | Linux & Alternative OS | 3 | 12 okt 2008 09:39 |
| Hoe: Dual Boot Vista / XP the easy way | SocialWarfare | Windows besturingssystemen | 0 | 30 apr 2008 19:04 |
| Thread Tools | |
| |