![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg har derfor besluttet å gjøre en dobbeltoppstart på min nye laptop (Toshiba a200-28P). En grunn er at jeg trenger det for min siste året prosjektet. Jeg har aldri tidligere kjørt dobbeltoppstart, alltid hatt Vinn på min laptop og brukt Linux Labs på CS, men de kjører CentOS og jeg ikke liker det så mye (og jeg har brukt Ubuntu tidligere på en svært dårlig PC hjemme om jeg ikke har installert det).
Men jeg kan ikke bli hengende ute i de shitty labs hver dag, så jeg har bestemt jeg kommer til å trenge begge (holde Vista for spill formål), men har noen spørsmål om: Hvor kan jeg sjekke om min maskinvaren er kompatibel med Linux / hvor er drivere tilgjengelig? Eller bør jeg bare gå for det, og håpe på det beste. Jeg trenger å få tilgang til enkelte data fra både oss, så skal jeg ha en tredje partisjon for data? Hvilket format skal det være så både kan lese og skrive anstrengelse? Jeg vet at Linux har kommet langt med NTFS anerkjennelse og skriving, men jeg fortsatt ikke stoler på den. The Toshiba kommer i veldig ulike partisjoner (to 92s og en 2GB) og jeg definitivt vil endre det slik at jeg ideelt ha 100GB eller så bare for data og kan deles resten mellom OS. På denne måten vil jeg aldri egentlig har plass spørsmålene. Jeg har levd med 20GB for litt tid på XP, så jeg tror jeg vil være i stand til å håndtere 40. Kort injeksjon her - Jeg har aldri hatt en OEM OS før ... betyr det la meg partisjon HDD som jeg ønsker eller vil det prøve å gjenskape den samme oppsett? Jeg har noen plate, men hvem vet hva det er, synes å være bare for utvinning: s Jeg kan ikke tenke på noe annet egentlig. Jeg har brukt linux masse og jeg har lest på hvordan hele dual oppstart skal fungere, det er bare at det ikke synes å være mye på samspillet mellom de to. Jeg har jobbet mye med Knoppix live cd samt CentOS så det er ikke mye av et problem. Min System: Toshiba Satellite a200-28P
|
|
| |||
| |||
| Beklager, men et annet spørsmål, hvis jeg installerer Ubuntu på vanlig sak for dobbeltoppstart, er det mulig å bruke VMWare å starte det? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| maskinvaren skal være fine, bare fortell oss det trådløse kortet. dvs de hardest vanligvis.
Linux kan lese og skrive til NTFS men robotsøkeprogram seier og lin kan R / W fett 32 og 16 så en av dem skulle gjøre også ikke hvis du installerer normalt du wont kunne få VMware til å starte denne partisjonen. (Hvis jeg var deg id bruke virtualbox) når du installerer ting bruker virtualbox det skaper et bilde, dette er en enkelt fil som inneholder hele OS. Min System: Cewy er rart macine
|
|
| |||
| |||
| Ifølge Toshiba nettsted og Enhetsbehandling det er en "Intel ® Wireless WiFi ™ Link 4965AGN". FAT32 er det da. Se, det er jeg for å få tilgang til Linux gjennom oppstart, men alle av og til være nødvendig å få rask tilgang til ting. Jeg kunne leve uten den hvis absolutt nødvendigvis. |
|
| |||
| |||
| Jeg har det trådløse, støttet i den nye kjernen så ok der. og rask acess til hva |
|
| |||
| |||
| Linux! Saken er at jeg koding i et programmeringsspråk miljø bare tilgjengelig for Linux (GODI) samt enkelte andre ting som ikke går bra i Windows ... hvis jeg har en idé for å løse et insekt eller noe jeg ønsker å gjøre det med en gang, selv om jeg er spilling. |
|
| |||
| |||
| Et annet rask spørsmålet, skal jeg få 64bit versjon av Ubuntu eller bør jeg bare holde fast med 32bit selv om prosessoren klarer 64? Kan ikke ut til å finne noe om kompatibilitetsproblemer som Windows gjør om jeg forventer at det skal ikke hvor nær så ille. |
|
| |||
| |||
| for mindre enn 4 gig RAM 32 bit hvis du har 4 eller flere 64. være takknemlig du er programmering på linux. hvis du har et problem, kan du faktisk finne ut hva som gikk galt |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Det er bare at GODI er kun på Linux, og noen av de andre tingene jeg sannsynligvis kommer til å bruke ikke kjører efficeintly på Windows. Enten systemet jeg kan finne ut hva som er galt. Jeg synes det er patetisk at du ikke kan virtualise et installert system. Er det mulig å skape et bilde fra HDD til virtualise det? |
|
| |||
| |||
| et feilsøkingsprogram for programmering ikke for å fortelle deg hvorfor explorer styrtet 10 ganger på rad ......... |