![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| För närvarande har jag dual boot, Kubuntu och Vista.
De är på separata partitioner, men om jag bara tar bort Kubuntu partition Grub slutar fungera och jag kan inte starta upp i Vista. Finns det ett korrekt sätt att göra detta? Tack. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| För framtida bruk ... I princip du startar upp på en XP-CD, R för återvinning konsolen, sedan FIXMBR att skriva om din uppstartspartition filer och ta bort grub. Sedan i Diskhantering i Windows och ta bort / ändra storlek på dina partitioner. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tar det du har räknat ut hur man gör det då!?
| |||
| |||
| Ja. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ah, du har det. Min äldre bror hade ett liknande problem, han installerade Ubuntu på en extern hdd, och det innebar att starta upp i Vista han behövde enheten inkopplad, och det kräver att ansluta till elnätet, vilket motverkar syftet med en laptop bittida, men jag tror att han fixade det, inte vet hur han gjorde det ändå.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| google steelz mina tankar!
| |||
| |||
| Driver problem. Det verkade som en stor huvudvärk som jag kan klara sig utan. |
|
| |||
| |||
| drivrutiner för vad? Ubuntu är lappat kärnan vanligen gör ett bra jobb med förare |
|
| |||
| |||
| Inbyggd HP bärbar trådlös särskilt. |
|
| |||
| |||
| chipset? broadcom? Atheros? få ett Intel-chip, skränande gå fel med en Intel chip |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Använder olika OS behov Hjälp Borttagning GRUB | Loganair | Linux & Alternativa OS | 0 | 26 maj 2009 17:23 |
| Dual Uppstart Kubuntu och Vista med Vista Installed 1:a | Black Magic | Linux & Alternativa OS | 1 | 27 mars 2009 15:14 |
| Dimension E520 och Vista - Adobe Installera / avinstallera Problem | leilanigal | General Software Chat | 2 | 28 februari 2009 04:46 |
| Från Vista tillbaka till XP | HistoryGirl | Windows-operativsystem | 9 | 9 januari 2009 17:25 |
| Vista tillbaka till xp | timbo27 | Windows-operativsystem | 5 | 8 december 2007 14:25 |
| Thread Tools | |
| |