mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternativa OS

Register

Vissa ändringar för att förbättra Ubuntu Speed

Reply

Thread Tools
Old 18 juni 2009, 21:35
New Member Group

Default Vissa ändringar för att förbättra Ubuntu Speed

Finns det några säkra tweaks som jag kan använda under Ubuntu, kort att sammanställa min egen kärna (som jag aldrig har gjort.) Jag har en Sager NP8660 laptop med en P8600-processor och en 9800m GT. I figur Jag får inte den fulla potentialen ur mitt Ubuntu installera rätt utanför bat.
Old 21 juni 2009, 16:34
Ledamot Gruppen

Default Vissa ändringar för att förbättra Ubuntu Speed

Detta ett omarbetat version av Ubuntu kallad Super OS eller Super Ubuntu. Det kommer med en massa tweaks och kan ändras. http://hacktolive.org/wiki/Super_OS.

Som för att sammanställa din egen kärna jag skränande verkligen kommentera eftersom jag har aldrig gjort det. Även jag har funderat på att ge den en gå.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Uppgradering av datorn för ökad Gaming. thaull General Hardware Chat 2 9 juli 2009 12:09
Söker hjälp om hur man kan förbättra min laptop resultat ... Ninjo Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 3 3 februari 2009 06:51
Hur kan man förbättra livslängden för minneskort evilfantasy Drives & Removable Media 0 25 februari 2008 22:29
Hur kan jag förbättra min dator Performance mrcrazie007 General Hardware Chat 8 3 februari 2008 06:09
Hur kan man förbättra DVD-uppspelning? jimmy_fowler Drives & Removable Media 4 14 juli 2007 02:33
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.