![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Ubuntu, Fedora, Debian, eller SUSE? Vilket är bäst? Vara så beskrivande i ditt svar som möjligt. Tack! Alla åsikter är välkomna. Jag antar att vad jag vill säga är som ett är det bästa operativsystemet totalt. Jag har redan Ubuntu och älskar det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du måste verkligen vara mer specifik i din fråga, men jag ska försöka svara så gott jag kan. Med tanke på att du frågar vilken som är bäst mellan Ubuntu och Debian insinuates att du är verkligen inte så bekant med linux. Jag personligen har använt alla fyra och här är min erfarenhet. debian: Ett dåligt val för en nybörjare. Även ur föredrar det är den bästa av de fyra, du behöver göra en hel del justeringar för att få ditt system som du vill ha det. Det kan vara en ansträngande uppgift till linux nykomling. Suse: Även om jag gillade det jag alltid funnit det alltför system konsumerar för min smak. Fedora: Ett bra val och en av mina favoriter, men kanske inte så bra för en nybörjare. Ubuntu: detta är den jag använt mest. Det gör att det är fel men det är en mycket bra i mitten av plan mark för människor att börja lära sig linux med. Den erbjuder också det enklaste sättet att använda datorn. I grund och botten, jag rekommenderar att du fortsätter med Ubuntu.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ubuntu eller Fedora.
grunden för mig det handlar om att rpm eller debian som de två systemen är mycket lika i everyway men pakethantering. Jag valde deb, eftersom det bara verkar vara en mycket renare och snabbare så också, ubuntu Mitt System: Cewy s undrar macine
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag önskar att det var så lätt! Säg som ebst är, men det beror på personliga preferenser.
Till exempel att jag inte gillar Ubuntu, eftersom det krävs en hel del extra paket installeras innan jag kunde få mina program att köra. Fedora å andra sidan inte neeed att many.in comparisson. Jag försökte dem och kontrolleras som var Bes tover temne. Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p
|