![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| för alla användare som använder Linux eller vill prova det jag är här för att informera er om att den nya Ubuntu (Hardy Heron 8.04) släpps nu i april och det ser väldigt lovande ut. Det är ett långsiktigt stöd release så bör det vara oerhört stabil och skryter många förbättringar under gutsy Gibbon såsom
snabbare uppstart och effektivare boot ny ansökan bibliotek 3rd party repositor nya ubuntu tema (hooooray) GUI xorg konfiguration (punktsats bevis x) enda klick installera och bättre stöd för upp till 10 monitorer! # För dem som vet varje release av Ubuntu har ett kodnamn som är alfabetiskt följdnummer t.ex. vass EFT fiesty fawn gutsy Gibbon Hardy Heron # Också de släpper antal (7,10, 8,04) är eftersom Ubuntu har en 6 månaders utgivningscykel mening en ny version finns tillgänglig var 5 månader (mycket bättre än Microsoft 6 år (7.10 = månad 10 2007 och 8,04 = månad 4 (april) 2008) Mitt System: Cewy s undrar macine
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag är inte säker på om logik "långsiktigt stöd release så bör det vara otroligt stabilt". Jag tror att det skulle bli oerhört stabil men jag kan inte se hur de skulle göra den första utgåvan något mer stabilt än vanliga Ubuntu första utgåvor.
Å andra sidan, normalt Ubuntu första utgåvor är stabil i alla fall. Det finns en stor insats går till att jag är nöjd med de framsteg de har gjort på uppdrag av Open Source paradigm. Från rumblings på Microsoft Jag tror att det ska bli mor till alla stämningar från dem någon gång under de närmaste fem åren som kommer att sträcka på exakt hur SCO kostym har medvetet muddying Intellectual Property vatten för att försöka förhindra storskalig corporate upptag. Bill Gates är den största hjälten av nittonhundratalet men det är inte hans samtal Microsoft har aktieägare och fula ansikte kapitalistiska företag måste visa sig. Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| och detta är ett långsiktigt stöd release innebär att det kommer att bli mer lockande för företagen, eftersom det kommer att stödjas under några år framöver finns för ubuntu gör de flesta av de förbättringar av denna upplaga av stabiliteten och buggfixar, inte ser ut och program |
|
| |||
| |||
| Måste jag completly installera ubuntu för att få denna version eller finns det någon form av uppgradering alternativ? |
|
| |||
| |||
| det är samma sorts uppgradera sitt precis som att installera en uppdatering |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Firefox stänga sig i Ubuntu Hardy | Rob1 | Linux & Alternativa OS | 7 | 6 maj 2008 12:00 |
| Ubuntu Hardy Heron 8.04 LTS | Cew27 | Linux & Alternativa OS | 9 | 28 april 2008 01:51 |
| Ny till ubuntu | MySlowQuietLife | Linux & Alternativa OS | 7 | 27 februari 2008 00:50 |
| Ubuntu / Mac OS Hjälp? | slinin0 | Linux & Alternativa OS | 2 | 6 november 2007 00:59 |
| Thread Tools | |
| |