mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternative OS

Register

Ubuntu Hardy Heron 8.04 LTS

Reply

Thread Tools
Old 24 april 2008, 14:06
Donor-Gruppen

Default Ubuntu Hardy Heron 8.04 LTS

det er frigivet!
ingen point henter det dog fordi serveren er drænet nu på grund af alle downloads
Ubuntu 8.04 LTS giver dig den nyeste og bedste GNOME 2.22.1 med masser af nye funktioner og forbedringer, som en ny version af [WWW] Nautilus filhåndteringen, der bruger de hurtigere og mere pålidelig GVFS backend og viser en liste over mulige tiltag ved indsættelse af flytbart medie, en international clock applet, som kan vise tid og vejrinformation til flere steder rundt om i verden, de nye Seahorse keyring manager, og Google Kalender støtte i Evolution.

Linux kerne 2.6.24

Denne version indeholder 2.6.24-16.30 kerne baseret på 2.6.24.3. Dette fører til betydelige forbedringer og rettelser, der er blevet slået sammen i de sidste par måneder i den almindelige kerne, herunder:

*

dynticks støtte til amd64, at den samme effekt besparelser allerede er tilgængelige på 32-bit-systemer til 64-bit laptops og desktops
*

den "Completely Fair Scheduler", en ny proces Scheduler indført i Linux 2.6.23, der giver forbedret interaktive forestilling.

PolicyKit

PolicyKit tillader finkornet kontrol over brugertilladelser og forbedrer anvendelighed og sikkerhed, ved at tillade administrative applikationer, der skal køre som en normal bruger og få ekstra privilegier dynamisk kun for privilegeret operationer i stedet for at kræve, at hele programmet til at køre som root.

Ubuntu 8.04 funktioner PolicyKit integration med "netværk", "Brugere og grupper", "Services" og "Tid og Dato" værktøjer i System / Administration i menuen, og panelets ur applet om tilladelse, samt gnome-mount og HAL for finkornet adgangskontrol for udstyr og strømstyring. Alle de privilegier kan konfigureres ved hjælp af System / Administration / Godkendelser interface, der selv anvender PolicyKit for godkendelse af ændringer.

PulseAudio

Denne version kommer forudinstalleret med PulseAudio lyd-server, som gør det muligt at blande lyden fra flere programmer sammen, tildele lyd fra individuelle ansøgninger til specifikke lydkort, justere lydstyrken niveauer af hver enkelt ansøgning, og udføre avancerede operationer på lyd såsom indskydende audio til en anden computer eller ændrer prøve formater og kanal tæller.
Xorg 7.3

Den seneste version af X Window System, Xorg 7.3, er forudsat, med fokus på bedre selvkonfigurationssystem med en minimal opsætningsfil.

Denne udgivelse bringer en ny Skærmopløsning utility, der giver brugere mulighed for dynamisk konfigurere beslutning, opdateringshastighed, og rotation af en anden skærm. Dette vil være særlig handy for laptop brugere, der opretter forbindelse til en projektor eller ekstern skærm.

gnome-display-properties.png
Ny Software Functions
Firefox 3 Beta 5

Firefox 3 Beta 5 er standard browser, så meget bedre system integration, herunder GTK form knapper på websider, en indfødt GTK udskrive dialogboksen fil Vælger dialogs med billede Previews, og ikonet theming, der matcher Desktop Environment.

Brasero

Den Brasero CD / DVD brænder program, som supplerer den cd / dvd-brænding funktioner Nautilus og erstatter Serpentine audio CD brændende nytteværdi, der er installeret som standard.

brasero.png
Fremsendelse

Den GTK version af den populære Fremsendelse BitTorrent klient kommer forudinstalleret i Ubuntu 8.04 LTS, som erstatter de Gnome BitTorrent Downloader.

transmissions-gtk.png
Verdensur Applet

Integration af de elementer i intlclock applet, de GNOME panelet uret i denne udgivelse kan vise tid og vejr i flere steder.

Vinagre

Den nye Vinagre Fjernskrivebord (VNC) klienten er installeret som standard, der erstatter xvnc4viewer.

Vinagre giver brugeren mulighed for at se flere maskiner samtidigt, kan automatisk finde servere på netværket, uden at det kræver manuel konfiguration (via Avahi), og kan holde styr på for nylig brugt og foretrukne forbindelser.
Ukompliceret Firewall

Den Ubuntu 8.04 LTS release omfatter ufw (ukompliceret Firewall), en ny host-baserede firewall-program configurable fra kommandolinjen, som er konstrueret til at administrere en firewall lettere for slutbrugere, mens ikke får i vejen for netværksadministratorer.
Totem

Den Totem filmen spiller nu har en YouTube-plugin, der gør det muligt at søge efter og afspille YouTube-videoer direkte, en lokal søgning plugin for at søge efter video filer via Tracker, og DVB support, hvor du kan se digitale tv-udsendelser.
Inkscape

Inkscape 0.46, der er tilgængelig i universet repository, er en vigtig opdatering, der indfører native PDF støtte, der giver en nem og open source-løsning til redigering af tekst og grafik i PDF-dokumenter. Brugere vil sætte pris på at kunne udarbejde pjecer, plakater og andre dokumenter, gemme dem som PDF (eller som de indfødte. Svg) i Inkscape, og sende dem til en print shop til udskrivning uden nogensinde at forlade Ubuntu eller lastning et kommercielt værktøj.
Nye og forbedrede Support
ActiveDirectory integration

Ligeledes Open, tilgængelig fra Universet repository, giver problemfri integration af Ubuntu i et Active Directory-netværk. Brugerne kan bruge deres AD legitimationsoplysninger for at logge på Ubuntu-maskiner og få adgang til alle kerberized tjenester, som leveres af en Ubuntu-server.
iSCSI støtte

iSCSI Initiator er blevet fuldt integreret i kernen, så Ubuntu at montere iSCSI mål som en blok enhed. iSCSI er tilgængelig i Ubuntu Server installationsprogram, hvis iscsi = true videregives kernen kommandolinjen i begyndelsen af installationen.
Memory Beskyttelse

Yderligere adgang kontrol er blevet tilføjet, således at / dev / mem og / dev / kmem kan kun bruges til at få adgang til enhedens hukommelse. Disse ændringer vil hjælpe med at forsvare mod rootkits og anden skadelig kode.

Den lavere 64K af systemets hukommelse er ikke længere adresserbare som standard. Dette vil hjælpe med at beskytte mod skadelig kode, der forsøger at udnytte kernel bugs i sikkerhedssvagheder.

Ansøgninger oversat som holdning Uafhængige Eksekverbare (PIE) er nu lagt ind i hukommelsen i uforudsigelige steder, hvilket gør det sværere for sikkerhedssvagheder, der skal udnyttes.
SELinux Support

Ud over at støtte AppArmor, Ubuntu 8.04 LTS omfatter nu støtte til sikkerheden forbedret Linux (SELinux). Systemets sikkerhed, især for de højt forsikringen markedsplads, kan tilvejebringes ved hjælp SELinux - en kerne funktion tillader finkornet obligatoriske adgangskontrol (dvs. type håndhævelse, rolle-baseret tilladelse). SELinux findes i universet repository og kan installeres via "SELinux" pakken.
umenu

WinFOSS og Windows open source-software er blevet erstattet af umenu, en enkel løfteraket, der giver brugeren mulighed for at installere Ubuntu fra Windows bruger Wubi installere Ubuntu på en partition uden at deres cd-rom første opstartsenhed, og find ud af mere om Ubuntu på www.ubuntu.com websted.

Virtualisering

KVM er nu en fuldt bevaret muligheden for virtualisering og libvirt og Virt-manager er også blevet integreret i Ubuntu, som tillader nem gæst skabelse og grundlæggende styring af virtuelle maskiner ud af kassen. Virt-manager kan bruges til at administrere gæster på en ekstern server.

Kerne også virtio, meget bedre I / O-ydeevne i gæster.
Wubi

Der er en ny installation option for Windows-brugere. Wubi gør det muligt for brugerne at installere og afinstallere Ubuntu som alle andre Windows-program. Det kræver ikke en dedikeret partition, det berører ikke den eksisterende opstartsindlæseren, men brugerne kan opleve en dual boot-opsætningen næsten identisk med en fuld installation. Wubi arbejder med en fysisk CD eller i stand-alone mode, ved at downloade en passende ISO at installere fra. Det kan findes i roden af CD som Wubi.exe. En fuld installation inden for en dedikeret partition er stadig anbefales, men Wubi er en fantastisk måde at forsøge Ubuntu for et par dage og uger før begå dedikeret disk ressourcer.

Installation

Filsystemer er nu monteret med relatime mount option som standard, for bedre resultater. Yderligere oplysninger om denne funktion er tilgængelig på kerneltrap.org.
LTSP

Suppleanten CD nu giver en hurtig mulighed for at installere en LTSP terminal server. Du kan læse mere om denne funktion på https: / / help.ubuntu.com / community / Ub...SPQuickInstall.
Downloade

Hent den, mens det er varmt. Besøg download siden for at få Ubuntu 8.04 LTS nu, eller se en liste over andre måder at få Ubuntu.

Mit system: Cewy's spekulerer macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Bundkort:
asus p5q deluxe
RAM Hukommelse:
4 gig ocz 1066mhz SLI
Grafikkort (r):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
ombord
Harddisk (e):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk drev (r):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Sag / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Køling:
tuniq tårn
Network / Internet:
dual Gigabit LAN-porte
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 25 april 2008, 07:07
Donor-Gruppen

Et link ville have gjort!

http://www.ubuntu.com/news/ubuntu-8.04-lts-desktop

Old 25 april 2008, 09:09
Donor-Gruppen

Jeg beklager den ulejlighed, jeg måtte have forvoldt af min over informative post skal du lytte til min sorg
Old 25 april 2008, 09:09
Donor-Gruppen

Old 25 april 2008, 12:25
Medlem Gruppen

Problemet er. Min nVidia driver doesnt arbejde med det. Jeg ved ikke hvorfor, men arbejdet med Ubuntu 7.10, men ikke 8
Old 26 april 2008, 15:39
Redaktør Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Mike0001 View Post
Citat:
Oprindeligt Indsendt af Cew27 View Post
Jeg beklager den ulejlighed, jeg måtte have forvoldt af min over informative post skal du lytte til min sorg
Det er faktisk ret godt for vores SEO at få oplysninger gentages her

Jeg er bare downloade det nu. Jeg er helt ligesom Ubuntu i øjeblikket. Vil se, hvordan jeg komme i gang med at installere det på en bærbar computer.

Mit system: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Bundkort:
Asus P5Q Pro
RAM Hukommelse:
OCZ 8GB 800 MHz
Grafikkort (r):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
Langt
Optisk drev (r):
Sony al cheapo en.
Sag / PSU:
Antec tre hundrede
Køling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfælde fans.
Network / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 27 april 2008, 01:59
Donor-Gruppen

Jeg har lige installeret mint på den bærbare computer: D sin kører godt: D Jeg har brug for at re-installere Windows først, før jeg sætte hårdføre på mit skrivebord som vinduer gav mig 15 bsod og nægtede at opstarte
Old 27 april 2008, 13:11
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Cew27 View Post
Jeg har lige installeret mint på den bærbare computer: D sin kører godt: D Jeg har brug for at re-installere Windows først, før jeg sætte hårdføre på mit skrivebord som vinduer gav mig 15 bsod og nægtede at opstarte
Få en windoze version af grub som forsikring!

Old 27 april 2008, 15:15
Donor-Gruppen

Hvad mener du mike? bruge Windows opstartsindlæser bcd?
Old 28 april 2008, 01:51
Donor-Gruppen

Du kan downloade en version af grub, der kører fra windoze Start-menuen, så hvis du skal reparere windoze og du mister din linux grub du stadig kan få adgang til Linux. Du kan sætte en optagelse på windoze menuen Start for at starte Linux grub menu og en om linux Startmenuen selvfølgelig får du tilbage til windoze en.

Look for grub4dos:

https: / / sourceforge.net/projects/grub4dos

Tro mig, før eller senere enten Linux eller windoze vil deaktivere de andre, medmindre du gør det!

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.