mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternative OS

Register

Ubuntu Hardy Heron 8.04 LTS

Reply

Thread Tools
Old 24 apr 2008, 14:06
Donor Groep

Default Ubuntu Hardy Heron 8.04 LTS

het is vrijgegeven!
geen enkel punt te downloaden maar omdat de server is uitgelekt nu als gevolg van alle downloads
Ubuntu 8.04 LTS brengt u de laatste en grootste GNOME 2.22.1 met veel nieuwe functies en verbeteringen, zoals een nieuwe versie van de [WWW] Nautilus bestandsbeheerder die gebruik maakt van het snellere en meer betrouwbare GVFS backend en toont een lijst van mogelijke acties na invoeging van verwisselbare media, een internationale klok applet die kunnen aantonen tijd en weer informatie voor meerdere locaties in de wereld, de nieuwe Seahorse keyring manager en Google Agenda ondersteuning in Evolution.

Linux kernel 2.6.24

Deze release bevat de 2.6.24-16.30 kernel gebaseerd op 2.6.24.3. Dit leidt tot aanzienlijke verbeteringen en correcties die zijn samengevoegd in de afgelopen paar maanden in de hoofdlijnen van de kernel, met inbegrip van:

*

dynticks steun voor amd64, waardoor het dezelfde bevoegdheid spaargeld al op 32-bits systemen tot en met 64-bits-laptops en desktops
*

de "Completely Fair Scheduler", een nieuw proces scheduler in Linux 2.6.23 dat verbeterde interactieve performance.

PolicyKit

PolicyKit kunt fijnkorrelige controle over de gebruiker machtigingen en vergroot de bruikbaarheid en veiligheid, door het toestaan van de administratieve toepassingen te worden uitgevoerd als een normale gebruiker en krijgen extra privileges dynamisch alleen voor bevoorrechte operaties in plaats van dat de hele applicatie te draaien als root.

Ubuntu 8.04 functies PolicyKit integratie met de "Network", "Gebruikers en groepen", "Diensten" en "Tijd en datum" tools in de System / Administration menu en het panel klok-applet voor een vergunning, alsook gnome-mount en HAL voor fijnkorrelige toegangscontrole voor apparaten en power management. Alle rechten kan worden geconfigureerd met behulp van het System / Administratie / Vergunningen interface, die zelf gebruikt PolicyKit voor toelating van de veranderingen.

PulseAudio

Deze release is geïnstalleerd met het geluid PulseAudio-server, die het mogelijk maakt om audio mix van meerdere aanvragen gezamenlijk, audio toewijzen van individuele aanvragen tot specifieke geluidskaarten, het volume niveau van elke individuele aanvraag, en het uitvoeren van geavanceerde bewerkingen op audio-streams, zoals de overdracht van het geluid naar een andere computer of veranderende monster formaten en kanalen telt.
Xorg 7.3

De nieuwste versie van het X Window System, Xorg 7.3, wordt verstrekt, met de nadruk op betere autoconfiguratie met een minimale configuratie bestand.

Deze release brengt een nieuwe Scherm Resolutie hulpprogramma waarmee gebruikers dynamisch configureren van de resolutie, refresh rate, en de rotatie van een tweede monitor. Dit is met name handig voor laptop gebruikers die verbinding maken met een projector of een externe monitor.

gnome-display-properties.png
Nieuwe software-functies
Firefox 3 Beta 5

Firefox 3 Beta 5 is de standaard browser, waardoor het veel beter systeem integratie, met inbegrip van GTK vorm knoppen in webpagina's, een native GTK print dialoogvenster file chooser dialoogvensters met beeld previews en thematisering pictogram dat overeenkomt met de desktop-omgeving.

Brasero

De Brasero cd / dvd branden van toepassing, die een aanvulling op de CD / DVD branden functies van Nautilus en vervangt de Serpentine audio-cd branden nut, wordt standaard geïnstalleerd.

brasero.png
Toezending

De GTK versie van de populaire BitTorrent-client Transmission komt geïnstalleerd in Ubuntu 8.04 LTS, ter vervanging van de Gnome BitTorrent-downloader.

transmissie-gtk.png
World Clock Applet

Integratie van de functies van de intlclock applet, het GNOME panel klok in deze release kunt de tijd en weer in meerdere locaties.

Vinagre

De nieuwe Vinagre remote desktop (VNC) client is standaard geïnstalleerd, ter vervanging van xvnc4viewer.

Vinagre kan de gebruiker om meerdere machines tegelijkertijd kan automatisch ontdekken servers op het netwerk zonder handmatige configuratie (via Avahi), en kunt bijhouden van recent gebruikte en favoriete verbindingen.
Ongecompliceerde Firewall

De Ubuntu 8.04 LTS release omvat ufw (Eenvoudig Firewall), een nieuwe host-gebaseerde applicatie firewall te configureren vanaf de opdrachtregel die is ontworpen om het beheer van een firewall makkelijker voor eindgebruikers, terwijl die niet in de weg van de netwerk-beheerders.
Totem

De Totem Movie Player heeft nu een YouTube-plugin die het mogelijk maakt te zoeken en afspelen van YouTube video's direct, een lokale zoek-plugin voor het zoeken naar video-bestanden via Tracker en DVB ondersteuning waarmee je kijken digitale tv-uitzendingen.
Inkscape

Inkscape 0.46, die beschikbaar is in het heelal archief, is een belangrijke update die introduceert native PDF-ondersteuning, het verstrekken van een eenvoudig, open source oplossing voor het bewerken van tekst en afbeeldingen in PDF-documenten. Gebruikers zullen in staat te stellen flyers, affiches en andere documenten opslaan als PDF (of als de autochtone. Svg) in Inkscape, en stuur ze naar een print shop voor afdrukken zonder ooit verlaten van Ubuntu of het laden van een eigen instrument.
Nieuwe en verbeterde ondersteuning
ActiveDirectory integratie

Ook Open, beschikbaar van het Heelal repository, maakt een naadloze integratie van Ubuntu in een Active Directory-netwerk. Gebruikers kunnen hun advertentie geloofsbrieven om in te loggen op Ubuntu-machines en toegang kerberized alle diensten die door een Ubuntu server.
iSCSI ondersteuning

iSCSI Initiator is volledig geïntegreerd in de kernel, waardoor Ubuntu te monteren iSCSI doelstellingen als een blok apparaat. iSCSI is beschikbaar in de Ubuntu Server installateur als iSCSI = true wordt doorgegeven aan de kernel command line in het begin van het installatie proces.
Geheugen Bescherming

Toegang tot extra controles zijn toegevoegd, zodat / dev / mem en / dev / kmem kan alleen worden gebruikt om toegang te krijgen tot apparaatgeheugen. Deze veranderingen zullen helpen beschermen tegen rootkits en andere kwaadaardige code.

De lagere 64K geheugen van het systeem is niet langer adresseerbare standaard. Dit zal helpen beschermen tegen schadelijke code die pogingen om de kernel bugs in beveiligingsproblemen.

Applicaties gecompileerd als standpunt Onafhankelijke Executables (PIE) zijn nu geplaatst in het geheugen op onvoorspelbare locaties, waardoor het moeilijker wordt voor beveiligingsproblemen kunnen worden benut.
SELinux Ondersteuning

In aanvulling op de ondersteuning van AppArmor, Ubuntu 8.04 LTS bevat nu ondersteuning voor de veiligheid verbeterd Linux (SELinux). System Security, met name voor de high-assurance markt, kan worden bepaald met behulp van SELinux - een kernel-functie waardoor fijnkorrelige verplichte controle op de toegang tot (dwz soort handhaving, de rol op basis van de vergunning). SELinux is beschikbaar in het Heelal depot en kan worden geïnstalleerd via de "SELinux" pakket.
umenu

WinFOSS en de ramen open source software zijn vervangen door umenu, een eenvoudige draagraket waarmee de gebruiker Ubuntu installeren van Windows met behulp van Wubi, Ubuntu installeren op een partitie zonder te moeten maken van hun cd-rom met de eerste boot device, en meer informatie vinden over Ubuntu op de www.ubuntu.com website.

Virtualization

KVM is nu een volledig gehandhaafd optie voor virtualisatie, en libvirt en virt-manager zijn ook geïntegreerd in Ubuntu, waardoor gasten gemakkelijk creëren en beheren van virtuele machines uit de doos. Virt-manager kan worden gebruikt voor het beheer van de gasten op een externe server.

De kernel bevat ook virtio aanzienlijk verbetering van I / O-prestaties in gasten.
Wubi

Er is een nieuwe installatie optie voor Windows-gebruikers. Wubi maakt het mogelijk gebruikers te installeren en verwijderen van Ubuntu net als elke andere Windows-toepassing. Het is niet noodzakelijk een aparte partitie, en heeft evenmin invloed op de bestaande bootloader, maar gebruikers kunnen ervaring een dual-boot-configuratie bijna identiek is aan een volledige installatie. Wubi werkt met een fysieke cd of in stand-alone modus, door het downloaden van een geschikte ISO te installeren. Het kan worden gevonden op de root van de CD als Wubi.exe. Een volledige installatie binnen een speciale partitie is nog steeds aanbevolen, maar Wubi is een geweldige manier om te proberen Ubuntu voor een paar dagen en weken voordat toegewijde schijf middelen.

Installatie

Bestandssystemen zijn nu gemonteerd met de relatime mount optie standaard voor verbeterde prestaties. Meer informatie over deze functie is beschikbaar op kerneltrap.org.
LTSP

De plaatsvervangende cd biedt nu een snelle optie voor het installeren van een LTSP terminal-server. Je kunt meer lezen over deze functie op https: / / help.ubuntu.com / community / Ub...SPQuickInstall.
Downloaden

Krijgen, terwijl het is heet. Ga naar de download pagina voor Ubuntu 8.04 LTS nu, of een lijst van andere manieren om Ubuntu.

Mijn Systeem: Cewy het wonder macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moederbord:
asus p5q deluxe
RAM Geheugen:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Graphics Card (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Sound Card:
onboard
Hard Drive (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optische Drive (s):
3 ASUS DVD-schrijvers, lightscribe
Case / PSU:
armoursuite Lian-Li PC-P60
Koeling:
tuniq toren
Netwerk / Internet:
dubbele Gigabit LAN-poorten
Monitor (s):
24 "Dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 25 apr 2008, 07:07
Donor Groep

Een link zou hebben gedaan!

http://www.ubuntu.com/news/ubuntu-8.04-lts-desktop

Old 25 apr 2008, 09:09
Donor Groep

i am terribly sorry het ongemak ik kan hebben veroorzaakt die u door mijn meer dan informatieve functie kunt u luisteren naar mijn verdriet
Old 25 apr 2008, 09:09
Donor Groep

Old 25 apr 2008, 12:25
Lid Fractie

Probleem is. Mijn nVidia driver doesnt werken. Ik weet niet waarom, het werkte met Ubuntu 7.10, maar niet 8
Old 26 apr 2008, 15:39
Moderator Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike0001 View Post
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cew27 View Post
i am terribly sorry het ongemak ik kan hebben veroorzaakt die u door mijn meer dan informatieve functie kunt u luisteren naar mijn verdriet
Het is eigenlijk heel goed voor onze SEO om de informatie herhaald hier

Ik ben gewoon downloaden van het nu. Ik heel graag Ubuntu op dit moment. Zullen zien hoe ik met het installeren op een laptop.

Mijn Systeem: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moederbord:
Asus P5Q Pro
RAM Geheugen:
OCZ 8GB 800MHz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
Uitgestrekt
Optische Drive (s):
Sony al een Cheapo.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Koeling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 geval fans.
Netwerk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 27 apr 2008, 01:59
Donor Groep

i just muntatelier geïnstalleerd op de laptop: D draait goed: D Ik moet het opnieuw installeren van Windows eerst i gezet hardy op mijn bureaublad als windows gaf me 15 BSOD's en weigerde op te starten
Old 27 apr 2008, 13:11
Donor Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cew27 View Post
i just muntatelier geïnstalleerd op de laptop: D draait goed: D Ik moet het opnieuw installeren van Windows eerst i gezet hardy op mijn bureaublad als windows gaf me 15 BSOD's en weigerde op te starten
Hier krijg je een windows versie van grub als verzekering!

Old 27 apr 2008, 15:15
Donor Groep

Wat bedoel je Mike? Gebruik de Windows bootloader bcd?
Old 28 apr 2008, 01:51
Donor Groep

U kunt een versie van grub die loopt van het windows start menu, zodat u indien nodig te repareren windows en je verliest je Linux GRUB kunt u nog steeds toegang linux. U kunt een item op het windows start menu om te beginnen met de Linux GRUB-menu en een aan de linux start menu van de cursus krijgt u terug naar de windows een.

Kijk voor grub4dos:

https: / / sourceforge.net/projects/grub4dos

Geloof me, vroeg of laat een Linux of windows schakelt de andere, tenzij u dit doet!

Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
Firefox afsluiting zelf in Ubuntu Hardy Rob1 Linux & Alternative OS 7 6 mei 2008 12:00
Ubuntu Hardy Heron Cew27 Linux & Alternative OS 4 De 5 maart 2008 01:12
Nieuw bij Ubuntu MySlowQuietLife Linux & Alternative OS 7 27 feb 2008 00:50
Ubuntu / Mac OS Help? slinin0 Linux & Alternative OS 2 6 nov 2007 00:59
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.