![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det er gitt ut!
ingen vits å laste det ned selv, fordi serveren dreneres nå pga alle nedlastinger Ubuntu 8.04 LTS gir deg den nyeste og beste GNOME 2.22.1 med massevis av nye funksjoner og forbedringer, for eksempel en ny versjon av [WWW] Nautilus filbehandling som bruker den raskere og mer pålitelig GVFS backend og viser en liste over mulige tiltak ved innsetting av flyttbare medier, en internasjonal klokke applet som kan vise tid og værinformasjon for flere steder i verden, den nye sjøhest nøkkelring manager, og Google Kalender-støtte i Evolution. Linux-kjerne 2.6.24 Denne utgivelsen inkluderer 2.6.24-16.30 kjerne basert på 2.6.24.3. Dette bringer inn betydelige forbedringer og fikser som har blitt slått sammen i de siste månedene i mainline kjernen, inkludert: * dynticks støtte for AMD64, og gir samme effekt besparelser allerede er tilgjengelig på 32-biters systemer til 64-bits laptopper og stasjonære * den "Completely Fair Scheduler", en ny prosess planleggingstjenesten introdusert i Linux 2.6.23 som gir forbedret interaktivt ytelse. PolicyKit PolicyKit lar finkornede kontroll over brukertillatelser og bedre brukervennlighet og sikkerhet, ved at administrative applikasjoner kan kjøres som en vanlig bruker, og få ekstra privilegier dynamisk bare for privilegerte operasjoner i stedet for at hele programmet skal kjøres som root. Ubuntu 8.04 funksjoner PolicyKit integrering med "Network", "brukere og grupper", "Tjenester" og "Tid og Dato" verktøy i System / Administrasjon menyen og panelet klokke appleten for autorisasjon, samt gnome-mount og HAL for finkornede tilgangskontroll for enheter og strømstyring. Alle privilegiene kan konfigureres ved hjelp av System / Administrasjon / Autorisasjoner grensesnitt, som selv bruker PolicyKit for godkjenner endringene. PulseAudio Denne utgivelsen kommer forhåndsinstallert med PulseAudio lyden, som gjør det mulig å blande lyd fra flere applikasjoner samtidig, gir lyd fra enkeltprogrammer til bestemte lydkort, justere volumet av hvert enkelt program, og utføre avanserte operasjoner på audio streams som overfører lyden til en annen datamaskin eller skiftende utvalg formater og kanaler teller. Xorg 7.3 Den siste versjonen av X Window System, Xorg 7.3, er utstyrt med vekt på bedre autoconfiguration med minimal konfigurasjonsfil. Denne utgivelsen gir et nytt Skjermoppløsning verktøy som lar brukerne dynamisk konfigurere oppløsning, oppdateringsfrekvens, og rotasjon av en ekstra skjerm. Dette vil være spesielt nyttig for laptop-brukere som kobler til en projektor eller ekstern monitor. gnome-display-properties.png Ny programvare Funksjoner Firefox 3 Beta 5 Firefox 3 Beta 5 er standard nettleser, og gir mye bedre system integrasjon inkludert gtk form knapper i websider, opprinnelig gtk utskriftsdialogruten, fil Velger dialoger med bilde forpremierer, og ikonet theming som samsvarer med desktop miljø. Brasero Den Brasero CD / DVD brenner program, som utfyller CD / DVD-brenning funksjoner Nautilus og erstatter Serpentine audio CD-brenning verktøyet er installert som standard. brasero.png Overføringssikkerhet Den gtk versjonen av den populære Transmission BitTorrent klient kommer forhåndsinstallert i Ubuntu 8.04 LTS og erstatter Gnome BitTorrent nedlaster. overføring-gtk.png World Clock Applet Integrere funksjoner i intlclock applet, det GNOME panelet klokke i denne utgaven kan vise klokkeslett og været flere steder. Vinagre Den nye Vinagre Remote Desktop (VNC) klienten er installert som standard, setter xvnc4viewer. Vinagre lar brukeren se flere maskiner samtidig, kan automatisk oppdage på nettverket uten at du trenger manuell konfigurasjon (via Avahi), og kan holde oversikt over nylig brukte og favoritt tilkoblinger. Ukomplisert Firewall The Ubuntu 8.04 LTS utgivelsen inkluderer ufw (ukomplisert Firewall), en ny host-basert brannmur programmet konfigureres fra kommandolinjen som er laget for å gjøre administrere en brannmur enklere for sluttbrukerne mens ikke kommer i veien for nettverksadministratorer. Totem The Totem film spilleren har nå en YouTube-plugin som gjør det mulig å søke etter og spille av YouTube-videoer direkte, et lokalt søk plugin for å søke etter videofiler via Tracker og DVB-støtte som lar deg se digitale TV-sendinger. Inkscape Inkscape 0,46, som er tilgjengelig i universet oppbevaringssted, er en stor oppdatering som introduserer innebygd PDF-støtte, noe som gir en enkel, åpen kildekode-løsning for redigering av tekst og grafikk i PDF-dokumenter. Brukere vil sette pris på å kunne trekke opp flyers, plakater og andre dokumenter, lagre dem som PDF (eller som de innfødte. Svg) i Inkscape, og sende dem til et trykkeri for utskrift uten å forlate Ubuntu eller lasting et proprietært verktøyet. Ny og forbedret støtte ActiveDirectory integrering Likeledes Open, som er tilgjengelig fra Universe repository, gir sømløs integrasjon av Ubuntu i et Active Directory-nettverk. Brukere kan bruke AD legitimasjonsbeskrivelser å logge på Ubuntu maskiner og få tilgang til eventuelle kerberized tjenester levert av en Ubuntu server. iSCSI støtte iSCSI Initiativtaker er fullt integrert i kjernen, slik at Ubuntu å montere iSCSI mål som en blokk enheten. iSCSI er tilgjengelig i Ubuntu Server installasjonsprogrammet hvis iscsi = true sendes på kernel kommandolinje i begynnelsen av installasjonen. Memory Protection Utvidet tilgang sjekker er lagt slik at / dev / mem og / dev / kmem bare kan brukes til å få tilgang til enhetsminnet. Disse endringene vil bidra til å forsvare seg mot rootkits og annen skadelig kode. Den nedre 64K av system hukommelse er ikke lenger adresserbare som standard. Dette vil bidra til å forsvare seg mot skadelig kode som forsøker å utnytte kernel bugs i sikkerhetsproblemer. Programmer kompilert som Position Independent kjørbare filer (PIE) er nå lagt inn i minnet på uforutsigbare steder, som gjør det vanskeligere for sikkerhetsproblemer å bli utnyttet. SELinux Support I tillegg til støtte AppArmor, Ubuntu 8.04 LTS omfatter nå støtte for sikkerheten forbedret Linux (SELinux). System sikkerhet, spesielt for høy forsikring markedsplassen, kan leveres ved hjelp av SELinux - en kjerne funksjonen lar finkornede obligatorisk tilgangskontroll (dvs. type håndhevelse, rolle-basert innlogging). SELinux er tilgjengelig i universet oppbevaringssted og kan installeres via "selinux" pakken. umenu WinFOSS og Windows åpen kildekode-programvaren har blitt erstattet av umenu, en enkel bærerakett som lar brukeren installere Ubuntu fra Windows ved hjelp av Wubi, installere Ubuntu på en partisjon uten å gjøre sine CD-ROM første boot enhet, og finne ut mer om Ubuntu på www.ubuntu.com nettsted. Virtualisering KVM er nå et fullt opprettholdes mulighet for virtualisering, og libvirt og virt-manager har også blitt integrert i Ubuntu, slik at du enkelt gjest etableringen og grunnleggende styring av virtuelle maskiner ute av boksen. Virt-manager kan brukes til å administrere gjester på en ekstern server. Kjernen også virtio, mye bedre I / O ytelse i gjester. Wubi Det er en ny installasjon for Windows-brukere. Wubi tillater brukere å installere og avinstallere Ubuntu på samme måte som andre Windows-program. Det krever ikke en egen partisjon, eller påvirker det eksisterende bootloader, men brukere kan oppleve en dobbeltsystemoppstart oppsett nesten identisk med en fullstendig installasjon. Wubi arbeider med en fysisk CD eller i frittstående modus ved å laste ned et passende ISO å installere fra. Det kan bli funnet på roten av CD som Wubi.exe. En full installasjon innen en egen partisjon er anbefalt, men Wubi er en fin måte å prøve Ubuntu for noen dager og uker før du forplikter dedikert disk ressurser. Installasjon Filsystemer er montert med relatime montere alternativet som standard, for bedre ytelse. Mer informasjon om denne funksjonen er tilgjengelig på kerneltrap.org. LTSP Den alternative CD nå gir en rask mulighet til å installere en LTSP terminalserver. Du kan lese mer om denne funksjonen når https: / / help.ubuntu.com / samfunn / Ub...SPQuickInstall. Laste ned Få den mens den er varm. Gå til nedlastingssiden for å komme i Ubuntu 8.04 LTS nå, eller se en liste over andre måter å få Ubuntu. Min System: Cewy er rart macine
|
|
| |||
| |||
|
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Jeg beklager det inntrufne Jeg har medført av min over informativt innlegg vennligst heed min sorg |
|
| |||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Problemet er. Min nVidia driveren ikke fungerer med den. Jeg vet ikke hvorfor, det virket med Ubuntu 7.10, men ikke 8 |
|
| ||||||||||||||
| ||||||||||||||
| Sitat: Sitat:
![]() Jeg er bare å laste det ned nå. I quite like Ubuntu for øyeblikket. Vil se hvordan jeg kommer på med å installere den på en bærbar datamaskin.
|
| |||
| |||
| Jeg har nettopp installert mynte på laptop: D sin kjører bra: D jeg må re-installere Windows først, før jeg satte Hardy på skrivebordet som vinduer ga meg 15 bsod og nektet å støvel |
|
| |||
| |||
| Få en windoze versjon av grub som forsikring!
|
| |||
| |||
| hva mener du Mike? bruke Windows oppstartslastingen BCD? |
|
| |||
| |||
| Du kan laste ned en versjon av grub som går fra windoze Start-menyen slik at hvis du må reparere windoze og du mister linux grub kan du fortsatt få tilgang linux. Du kan plassere en oppføring på windoze Start-menyen for å starte linux grub menyen og en på linux start menyen selvfølgelig får du tilbake til windoze en. Se etter grub4dos: https: / / sourceforge.net/projects/grub4dos Tro meg, før eller senere enten Linux eller windoze vil deaktivere andre med mindre du gjør dette!
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Firefox lukker seg i Ubuntu Hardy | Rob1 | Linux og alternative OS | 7 | 6 mai 2008 12:00 |
| Ubuntu Hardy Heron | Cew27 | Linux og alternative OS | 4 | 5 mars 2008 01:12 |
| Ny til ubuntu | MySlowQuietLife | Linux og alternative OS | 7 | 27 februar 2008 00:50 |
| Ubuntu / Mac OS Hjelp? | slinin0 | Linux og alternative OS | 2 | 6 november 2007 00:59 |
| Thread Tools | |
| |