![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är släppt!
ingen idé att ladda ner det men eftersom servern är avrunna nu på grund av all nedladdning Ubuntu 8.04 LTS ger dig den senaste och bästa GNOME 2.22.1 med massor av nya funktioner och förbättringar, till exempel en ny version av [WWW] Nautilus filhanterare som använder snabbare och mer tillförlitliga GVFS backend och visar en lista med möjliga åtgärder efter införandet av flyttbara media, en internationell klockan appleten som kan visa temne och väderinformation för flera platser runt om i världen, den nya Seahorse keyring chef, och Google Kalender stöd i utvecklingen. Linuxkärnan 2.6.24 Den här utgåvan innehåller 2.6.24-16.30 kärna bygger på 2.6.24.3. Detta leder till betydande förbättringar och korrigeringar som har slagits samman under de senaste månaderna i huvudlinjer kärna, inklusive: * dynticks stöd för amd64, få samma effekt besparingar som redan finns på 32-bitarssystem till 64-bitars bärbara och stationära datorer * den "Helt Fair Scheduler", en ny process Scheduler infördes Linux 2.6.23 som ger förbättrade interaktiva prestanda. PolicyKit PolicyKit möjliggör finkornig kontroll över användarnas behörigheter och ökar användbarhet och säkerhet, genom att administrativa applikationer att köras som en normal användare och få extra privilegier dynamiskt bara för privilegierade operationer i stället för att kräva att hela programmet ska köras som root. Ubuntu 8.04 funktioner PolicyKit integration med "Nätverk", "Användare och grupper", "Tjänster" och "Tid och datum" verktyg i System / Administration-menyn och panelen klockan appleten om tillstånd samt gnome-mount och HAL för finkornigt åtkomstkontroll för enheter och energisparfunktioner. Alla privilegier kan konfigureras med hjälp av System / Administration / Auktoriseringar gränssnitt, som själv använder PolicyKit för att godkänna ändringarna. PulseAudio Den här utgåvan kommer förinstallerad med PulseAudio ljud-server, vilket gör det möjligt att blanda ljud från flera program tillsammans, ge ljud från enskilda ansökningar till särskilda ljudkort justera volymen på varje enskild ansökan, och utföra avancerade operationer på ljudströmmar som överför ljudet till en annan dator eller byter prov format och kanal räknas. Xorg 7.3 Den senaste versionen av X Window System, Xorg 7.3, tillhandahålls, med betoning på bättre autokonfiguration med en minimal konfigurationsfil. Den här versionen ger en ny Skärmupplösning verktyg som tillåter användare att dynamiskt konfigurera upplösning, uppdateringsfrekvens och rotation av en andra bildskärm. Detta kommer att vara särskilt händig för laptop-användare att ansluta till en projektor eller extern bildskärm. gnome-display-properties.png Nya Software Funktioner Firefox 3 Beta 5 Firefox 3 Beta 5 är standardwebbläsare, föra mycket bättre systemintegration inklusive GTK form knappar i webbsidor, en native GTK dialogrutan Skriv ut, fil chooser dialogs med bild förhandsvisningar och ikonen theming som matchar skrivbordsmiljö. Brasero Den Brasero CD / DVD-bränning ansökan, som kompletterar CD / DVD-bränning funktioner Nautilus och ersätter Serpentine Audio CD bränning verktyget är installerat som standard. brasero.png Översändande Gtk-version av den populära Översändande klient kommer förinstallerat i Ubuntu 8.04 LTS, som ersätter Gnome BitTorrent Downloader. överförings-gtk.png Världen Clock Applet Integrering av funktioner i intlclock appleten, GNOME panel klocka i den här utgåvan kan visa temne och väder på flera platser. Vinagre Den nya Vinagre Remote Desktop (VNC) klient är installerad som standard, som ersätter xvnc4viewer. Vinagre tillåter användaren att visa flera datorer samtidigt, kan automatiskt upptäcka servrar i nätverket utan att behöva manuell konfiguration (via Avahi) och kan hålla reda på nyligen använda och favorit anslutningar. Okomplicerad Firewall I Ubuntu 8.04 LTS release innehåller ufw (okomplicerad Firewall), en ny värd-baserade brandvägg kan konfigureras från kommandoraden som är utformad för att administrera en brandvägg lättare för slutanvändarna utan att komma i vägen för nätverksadministratörer. Totem Den Totem film spelare har nu en YouTube-plugin som gör det möjligt att söka efter och spela upp YouTube-videor direkt, en lokal sökning plugin för att söka efter videofiler via Tracker och DVB stöd som gör att du kan titta på digital-TV-sändningar. Inkscape Inkscape 0.46, som finns i Universe, är en stor uppdatering som införs infödda PDF-stöd, vilket ger en lätt, öppen källkod-lösning för redigering av text och grafik i PDF-dokument. Användarna kommer att uppskatta att kunna upprätta flygblad, affischer och andra dokument, spara dem som PDF (eller som de infödda. Svg) i Inkscape och skicka dem till ett tryckeri för utskrift utan att behöva lämna Ubuntu eller belastningsprovning en äganderättsligt verktyg. Nya och förbättrade Support ActiveDirectory integration Likaså Open, tillgänglig från Universe, möjliggör sömlös integration av Ubuntu i en Active Directory-nätverk. Användarna kan använda sin AD bevis för att logga in på Ubuntu-maskiner och åt kerberized tjänster som tillhandahålls av en Ubuntu server. iSCSI stöd iSCSI Initiativtagare har helt integrerad i kärnan, så Ubuntu att montera iSCSI-mål som blockerar enheten. iSCSI finns i Ubuntu Server installeraren om iSCSI = sant vidarebefordras på kommandoraden för kärnan i början av installationsprocessen. Memory Protection Ytterligare tillgång kontroller har lagts till så att / dev / mem och / dev / kmem kan bara användas för att få tillgång till enhetens minne. Dessa förändringar kommer att bidra till ett försvar mot rootkit och annan skadlig kod. Den lägre 64K systemminne inte längre adresserbara som standard. Detta kommer att bidra till ett försvar mot skadlig kod som försöker utnyttja kärna buggar i säkerhetsproblem. Ansökningarna sammanställs positionsrapporter Oberoende Executables (PIE) nu placeras i minnet i oförutsägbara platser, vilket gör det svårare för säkerhetsproblem som kan utnyttjas. SELinux Support Förutom att stödja AppArmor, Ubuntu 8.04 LTS nu inkluderar stöd för säkerheten förbättras Linux (SELinux). Systemets säkerhet, särskilt för de med hög säkerhet om marknadsplatsen, kan anges med SELinux - en kärna funktionen möjliggör finkornigt obligatorisk åtkomstkontroll (dvs typ verkställighet, roll-baserade tillstånd). SELinux finns i Universe och kan installeras via "SELinux" paket. umenu WinFOSS och Windows-program med öppen källkod har ersatts av umenu, en enkel bärraket som låter användaren installera Ubuntu från Windows med Wubi installerar Ubuntu på en partition utan att göra sina CD-ROM första boot enheten och ta reda på mer om Ubuntu på www.ubuntu.com webbplats. Virtualisering KVM är nu en helt bibehållas alternativ för virtualisering och libvirt och virt-manager har också integreras i Ubuntu, för att möjliggöra en enkel gästrecensioner skapa och grundläggande hantering av virtuella maskiner ur lådan. Virt-manager kan användas för att administrera gäster på en fjärrserver. Kärnan innehåller också virtio avsevärt förbättra I / O-prestanda i gästerna. Wubi Det är en ny installation alternativ för Windows-användare. Wubi tillåter användare att installera och avinstallera Ubuntu som alla andra Windows-program. Det kräver inte en särskild partition, och det påverkar inte heller den befintliga starthanteraren, men användarna kan uppleva en dual-boot konfiguration nästan identisk med en full installation. Wubi arbetar med en fysisk cd eller i fristående läge, genom att ladda ner en lämplig ISO att installera från. Det finns i roten på CD som Wubi.exe. En fullständig installation av en särskild partition är fortfarande rekommenderat, men Wubi är ett bra sätt att försöka Ubuntu för några dagar och veckor innan särskild disk resurser. Installation Filsystem nu monteras med relatime montera alternativ som standard för bättre prestanda. Mer information om denna funktion finns på kerneltrap.org. LTSP Suppleanten CD nu ett snabbt alternativ för att installera en LTSP terminal server. Du kan läsa mer om denna funktion på https: / / help.ubuntu.com / community / Ub...SPQuickInstall. Hämta Få det medan det är varmt. Besök nedladdningssida för att få Ubuntu 8.04 LTS nu, eller se en lista över andra sätt att få Ubuntu. Mitt System: Cewy s undrar macine
|
|
| |||
| |||
|
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Jag är förfärligt ledsen besväret jag kan ha orsakat min över informativa inlägg du lyssna min sorg |
|
| |||
| |||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Problemet är. Min NVIDIA Driver doesnt arbeta med det. Jag vet inte varför, det fungerade med Ubuntu 7.10 men inte 8 |
|
| ||||||||||||||
| ||||||||||||||
| Citat: Citat:
![]() Jag är bara att ladda ner den nu. Jag gillar Ubuntu för tillfället. Kommer att få se hur jag kommer igång med att installera det på en bärbar dator.
|
| |||
| |||
| Jag har just installerat mint på laptop: D det går bra: D Jag måste åter installera Windows först innan jag satte härdig på mitt skrivbord som fönster gav mig 15 bsod och vägrade att starta upp |
|
| |||
| |||
| Få en windoze version av grub som försäkring!
|
| |||
| |||
| Vad menar du med Mike? använda windows starthanteraren BCD? |
|
| |||
| |||
| Du kan ladda ner en version av grub som körs från windoze startmenyn så att om du behöver reparera windoze och du förlorar din linux grub du fortfarande tillgång till Linux. Du kan sätta ett inträde på windoze startmenyn för att starta linux grub-menyn och en på linux startmenyn självklart får du tillbaka till windoze en. Leta efter grub4dos: https: / / sourceforge.net/projects/grub4dos Tro mig, förr eller senare antingen Linux eller windoze kommer att stänga den andra om inte du gör det!
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Firefox stänga sig i Ubuntu Hardy | Rob1 | Linux & Alternativa OS | 7 | 6 maj 2008 12:00 |
| Ubuntu Hardy Heron | Cew27 | Linux & Alternativa OS | 4 | 5 mars 2008 01:12 |
| Ny till ubuntu | MySlowQuietLife | Linux & Alternativa OS | 7 | 27 februari 2008 00:50 |
| Ubuntu / Mac OS Hjälp? | slinin0 | Linux & Alternativa OS | 2 | 6 november 2007 00:59 |
| Thread Tools | |
| |