![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| og jeg har installeret ubuntu og jeg har problemer, i cant synes at få den til at indstille den korrekte beslutning det er sat til 1024 x 784 eller noget i den retning, når jeg ønsker 1280 x 800 im sikker på, at min bærbar kan vise dette, da jeg kørte vinduer på denne beslutning, er jeg ved hjælp af en on-board Intel grafik speeder
| |||
| |||
| Sjov! Samme som mit! OpenSUSE er bedre organiseret i indsamlingen sammen indstillinger som denne! http://absolutebeginner.wordpress.co...ubuntu-debian/ Prøv giver root login, så du kan grøften sudo, vil du lære at bruge Google a lot!
__________________ Jeg tror jeg er en signatur, derfor jeg eksisterer! Jeg tror, at en højere bliver er mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| hvorfor grøften sude jeg thaught det var der for min egen beskyttelse |
|
| |||
| |||
| Citat:
Du vil stadig normalt login med din konto, men det var for vedligeholdelse du ville udstede SU kommando efterfulgt af ROOT adgangskode og så får du en administrator kommando vinduet. Alternativt kan starte en anden grafisk samling med admin adgang. Når alt kommer til alt, du er ved at lære, hvordan du bliver en admin i stedet for at gøre tingene på den Ubuntu måde!
__________________ Jeg tror jeg er en signatur, derfor jeg eksisterer! Jeg tror, at en højere bliver er mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Citat:
Section "Screen" Identifier "Default Screen" Enhed "Intel Corporation Mobile 945GM/GMS, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller" Monitor "Generic Monitor" DefaultDepth 24 Underafdeling "Display" Modes "1280x800" EndSubSection EndSection Prøv at redigere denne på din: sudo Kate / etc/X11/xorg.conf og ændre DefaultDepth og Modes linjer til trop. I Gnome jeg kunne skifte til 1280 x 800 via System Preferences, Skærmopløsning selv. Der er en tilsvarende mekanisme i KDE.
|
| |||
| |||
| Jeg kan indstille det, når der går gennem min bærbar, men det skifter tilbage, når der går gennem en ekstern skærm |
|
| |||
| |||
| Citat:
Fandt dette, ved ikke, om det vil hjælpe med: http://ozlabs.org/ ~ jk / docs / mergefb / Ligeledes vil du få langt flere kilometer fra Ubuntu fora end her: http://ubuntuforums.org/index.php
|
| |||
| |||
| Hvorfor ville du fortælle en newbie deaktivere sudo? Giv ham en chance for at lære noget først. |
|
| |||
| |||
| Fordi masser af distros ikke stole på sudo men brug su eller en root login.
|
| |||
| |||
| Klik på System> Indstillinger> Skærmopløsning vælg derefter din skærm res. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Blot et par Ubuntu Spørgsmål? | KanoakaVirus | Linux & Alternative OS | 2 | 30 marts 2009 20:48 |
| Ubuntu med posten | evilfantasy | Linux & Alternative OS | 7 | 30 januar 2009 14:37 |
| Linux Ubuntu på Mac, Mac OS X er væk? | ashaiba | Linux & Alternative OS | 8 | 4 marts 2008 09:30 |
| Ny på ubuntu | MySlowQuietLife | Linux & Alternative OS | 7 | 27 februar 2008 00:50 |
| Ubuntu / Mac OS-hjælp? | slinin0 | Linux & Alternative OS | 2 | 6. nov 2007 00:59 |
| Thread Tools | |
| |