![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nou ik heb ubuntu en ik ben met problemen, i cant lijken te krijgen om de juiste resolutie is ingesteld op 1024 x 784 of zoiets als ik wil dat 1280 x 800 im zeker mijn laptop kan dit als ik liep vensters op deze resolutie, ik ben met behulp van een on-board Intel grafische versneller
| |||
| |||
| Grappig! Dezelfde als de mijne! OpenSUSE is beter georganiseerd in het verzamelen samen instellingen zoals dit! http://absolutebeginner.wordpress.co...ubuntu-debian/ Probeer om de root login zodat u kunt greppel sudo leert u gebruik te maken van google a lot!
__________________ Ik denk dat ik een handtekening, dus ik besta! Ik denk dat een hoger is heeft mij als een handtekening ... |
|
| |||
| |||
| waarom sloot sude i thaught was er voor mijn eigen bescherming |
|
| |||
| |||
| Citaat:
Je zou normaal nog steeds inloggen met uw account, maar dan voor onderhoud zou je geven de SU commando, gevolgd door root wachtwoord in, en dan heb je een beheerder commando venster. Als alternatief, start een tweede grafische sessie met admin toegang. Immers, je leert hoe je een admin dan dingen doen de Ubuntu weg!
__________________ Ik denk dat ik een handtekening, dus ik besta! Ik denk dat een hoger is heeft mij als een handtekening ... |
|
| |||
| |||
| Citaat:
Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "Intel Corporation Mobile 945GM/GMS, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller" Monitor "Generic Monitor" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Modes "1280x800" EndSubSection EndSection Probeer bewerkt op jou: sudo kate / etc/X11/xorg.conf en wijzig de DefaultDepth Modes en lijnen aan te passen. In Gnome ik kan veranderen naar 1280 x 800 via System Preferences, Scherm resolutie wel. Er is een soortgelijk mechanisme in KDE.
|
| |||
| |||
| Ik kan instellen wanneer gaan via mijn laptop, maar het schakelt terug wanneer die door een externe monitor |
|
| |||
| |||
| Citaat:
Vond dit, weet niet of het zal helpen: http://ozlabs.org/ ~ JK / docs / mergefb / Ook krijg je veel meer kilometers uit de Ubuntu forums dan hier: http://ubuntuforums.org/index.php
|
| |||
| |||
| Waarom zou je zeggen een newbie te schakelen sudo? Geef hem een kans om iets te leren is. |
|
| |||
| |||
| Omdat veel distributies niet rekenen op sudo maar gebruik su of een root login.
|
| |||
| |||
| Klik op Systeem> Voorkeuren> Schermresolutie vervolgens kies je scherm res. |
![]() |
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Slechts een paar Ubuntu Vragen? | KanoakaVirus | Linux & Alternative OS | 2 | 30 mrt 2009 20:48 |
| Ubuntu per mail | evilfantasy | Linux & Alternative OS | 7 | 30 Jan 2009 14:37 |
| Ubuntu Linux op een Mac, Mac OS X is verdwenen? | ashaiba | Linux & Alternative OS | 8 | De 4 maart 2008 09:30 |
| Nieuw bij Ubuntu | MySlowQuietLife | Linux & Alternative OS | 7 | 27 feb 2008 00:50 |
| Ubuntu / Mac OS Help? | slinin0 | Linux & Alternative OS | 2 | 6 nov 2007 00:59 |
| Thread Tools | |
| |