![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| vel jeg har installert ubuntu og jeg har problemer, i cant synes å få det til å sette den riktige oppløsningen er satt til 1024 x 784 eller noe sånt når jeg vil ha 1280 x 800 im sikker på at min laptop kan vise dette så var jeg kjører vinduer på denne oppløsningen, jeg bruker et on-board Intel Grafikkakselerator
| |||
| |||
| Morsom! Samme som mine! OpenSUSE er bedre organisert i samle sammen innstillingene som dette! http://absolutebeginner.wordpress.co...ubuntu-debian/ Prøv å aktivere root pålogging slik at du kan grøft sudo vil du lære å bruke google mye!
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| hvorfor grøft sude i thaught det var det for min egen beskyttelse |
|
| |||
| |||
| Det gjør egentlig ikke beskytte deg når du bruker sudo du oppgir ditt eget passord. En skikkelig rot adgang ville kreve ROOT passord. Du vil fortsatt normalt innlogging til kontoen din, men da for vedlikehold du vil sende SU kommandoen, etterfulgt av roots passord, og da har du en administrator kommandere vindu. Alternativt kan du starte en ny grafisk økt med admin tilgang. Tross alt, du lærer hvordan du blir en admin stedet gjøre ting i Ubuntu måte!
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "Intel Corporation Mobile 945GM/GMS, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller" Monitor "Generic Monitor" DefaultDepth 24 Ledd "Display" Modes "1280x800" EndSubSection EndSection Prøv å redigere dette på din: sudo Kate / etc/X11/xorg.conf og endre DefaultDepth og Moduser linjene sort. I Gnome jeg kunne endre til 1280 x 800 via System Preferences, Skjermoppløsning skjønt. Det er en tilsvarende ordning i KDE.
|
| |||
| |||
| Jeg kan stille det da gå gjennom min laptop men bytter tilbake når du går gjennom en ekstern monitor |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Fant denne, vet ikke om det vil hjelpe: http://ozlabs.org/ ~ JK / docs / mergefb / Dessuten får du langt mer kjørelengde fra Ubuntu fora enn her: http://ubuntuforums.org/index.php
|
| |||
| |||
| Hvorfor ville du fortelle en nybegynner å deaktivere sudo? Gi ham en sjanse til å lære noe først. |
|
| |||
| |||
| Fordi mange distros ikke stole på sudo men bruk su eller en rot pålogging.
|
| |||
| |||
| Klikk på System> Preferences> Screen Resolution deretter velger skjermen res. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Bare noen få Ubuntu Spørsmål? | KanoakaVirus | Linux og alternative OS | 2 | 30 mars 2009 20:48 |
| Ubuntu på post | evilfantasy | Linux og alternative OS | 7 | 30 januar 2009 14:37 |
| Linux Ubuntu på Mac, Mac OS X er borte? | ashaiba | Linux og alternative OS | 8 | 4 mars 2008 09:30 |
| Ny til ubuntu | MySlowQuietLife | Linux og alternative OS | 7 | 27 februar 2008 00:50 |
| Ubuntu / Mac OS Hjelp? | slinin0 | Linux og alternative OS | 2 | 6 november 2007 00:59 |
| Thread Tools | |
| |