![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| och jag har installerat ubuntu och jag har problem, jag skränande verkar få det att ställa in rätt upplösning är inställd på 1024 x 784 eller nåt sånt när jag vill ha 1280 x 800 im säker på att min laptop kan visa detta som jag kör fönster på den här resolutionen, jag använder en omborddiagnos Intel graphics accelerator
| |||
| |||
| Roligt! Samma som min! OpenSUSE är bättre organiserade i insamlingen tillsammans inställningar så här! http://absolutebeginner.wordpress.co...ubuntu-debian/ Försök göra det möjligt för root-inloggning så att du kan dike sudo får du lära dig att använda Google en lott!
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| varför dike sude i thaught det var det för min egen säkerhet |
|
| |||
| |||
| Det har egentligen inte skydda dig när du använder sudo du ge ditt eget lösenord. En riktig root-åtkomst kräver roots lösenord. Du skulle fortfarande normalt inloggning till ditt konto, men då för underhåll du skulle utfärda SU kommando, följt av roots lösenord och så har du en administratör kommando fönstret. Alternativt starta en andra grafiska session med administratörsbehörighet. När allt du lär dig hur du blir en admin stället göra saker Ubuntus sätt!
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Citat:
Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "Intel Corporation Mobile 945GM/GMS, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller" Monitor "Generic Monitor" DefaultDepth 24 Underavsnitt "Display" Modes "1280x800" EndSubSection EndSection Prova att redigera detta på din: sudo Kate / etc/X11/xorg.conf och ändra DefaultDepth och Modes linjer för att passa. I Gnome jag kan ändra till 1280 x 800 via System Preferences, Skärmupplösning dock. Det finns en liknande mekanism i KDE.
|
| |||
| |||
| Jag kan ställa in den när man går igenom min laptop, men det växlar tillbaka när man går genom en extern bildskärm |
|
| |||
| |||
| Citat:
Hittade detta, vet inte om det hjälper: http://ozlabs.org/ ~ jk / docs / mergefb / Dessutom får du mycket mer kilometer från Ubuntus forum än här: http://ubuntuforums.org/index.php
|
| |||
| |||
| Varför skulle du berätta för en nybörjare att inaktivera sudo? Ge honom en chans att lära sig något först. |
|
| |||
| |||
| Eftersom många distros inte lita på sudo men använder su eller root-inloggning.
|
| |||
| |||
| Klicka på System> Inställningar> Skärmupplösning sedan på skärmen res. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Bara några Ubuntu Frågor? | KanoakaVirus | Linux & Alternativa OS | 2 | 30 mars 2009 20:48 |
| Ubuntu med post | evilfantasy | Linux & Alternativa OS | 7 | 30 januari 2009 14:37 |
| Linux Ubuntu på Mac, Mac OS X är borta? | ashaiba | Linux & Alternativa OS | 8 | 4 mars 2008 09:30 |
| Ny till ubuntu | MySlowQuietLife | Linux & Alternativa OS | 7 | 27 februari 2008 00:50 |
| Ubuntu / Mac OS Hjälp? | slinin0 | Linux & Alternativa OS | 2 | 6 november 2007 00:59 |
| Thread Tools | |
| |