![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har en ny iMac G5 og var øyeblikket kjører Mac OS 10.4 Tiger. Å være dum jeg trolig utryddet Mac OS og bare ha ubuntu og den trådløse musen eller tastaturet fungerer ikke. Jeg står fast ved påloggingsskjermen med frosne peker, ville plassere en leopard os installere disk rett før den starter opp, skal oppgradere likevel, kvitt ubuntu os og installerer Leopard? Ville jeg ha for å slette partisjoner? |
|
| |||
| |||
| Installasjonsprogrammet for Mac OS X Leopard skal ha et alternativ som "ren installasjon" eller "Complete Install" for å rense harddisken og installere seg selv over eksisterende OS. For øvrig, jeg bruker Ubuntu og har ikke hatt noen problemer med den. Jeg vil ikke egge deg på å bruke den hvis du har problemer, men jeg tror feilen er et sted med deg. Ubuntu 7.10 kommer med gode hardware-støtte og det er ingen grunn til at det skal fryse på en helt ny Mac datamaskin. |
|
| |||
| |||
| Ashubetta ... Du kunne ha frased at litt bedre ..... Men tilbake til Mac. Dette er en tråd på ubuntu forum om trådløse musen for Apple http://ubuntuforums.org/showthread.p...wireless + mus Feilen ikke er ditt, allthough Ubuntu har utmerket maskinvarestøtte Apple allways vært annerledes. Problemet nå er at du må koble til en "normal" mac tastatur for å gjøre nessecary endringer. Problemet ser ut til å være innenfor Bluetooth. Ellers boot fra Ubuntu cd og se om det riktig registrerer tastaturet i så fall gjøre en ny installasjon. Håper dette hjelper, Tom |