![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har en ny iMac G5 och var närvarande kör Mac OS 10.4 Tiger. Att vara dum jag förmodligen utplånats Mac OS och bara ha Ubuntu och den trådlösa musen eller tangentbordet inte fungerar. Jag fastnar vid inloggningsskärmen med frysta pekaren, skulle släppa ut en leopard os installera hårddisken innan den startar upp, går att uppgradera ändå bli av med ubuntu OS och installera Leopard? Skulle jag ta bort partitionerna? |
|
| |||
| |||
| Installationsprogrammet för Mac OS X Leopard borde ha ett alternativ som "Clean Install" eller "Complete Installera" för att helt rent på hårddisken och installera sig själv framför alla befintliga OS. Genom att jag använder Ubuntu och har inte haft några problem med det. Jag kommer inte SPORRE du på att använda den om du har problem, men jag antar att felet ligger någonstans med dig. Ubuntu 7.10 kommer med utmärkta maskinvarusupport och det finns ingen anledning varför det skulle frysa på en helt ny Mac-dator. |
|
| |||
| |||
| Ashubetta ... Du kunde ha frased det lite bättre ..... Men tillbaka till Mac. Detta är en tråd på Ubuntu forumet om den trådlösa musen Apple http://ubuntuforums.org/showthread.p...wireless + mus Felet är inte din, allthough Ubuntu har utmärkta maskinvarusupport Apple alltid varit annorlunda. Problemet du har nu är att du måste ansluta en "normal" Mac-tangentbord att göra nessecary förändringar. Problemet verkar vara i ditt bluetooth. Annars kan starta upp från Ubuntu CD och se om det korrekt detekterar tangentbordet i så fall göra en ominstallation. Hoppas detta hjälper, Tom |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Jag behöver hjälp med Ubuntu Install | pest79456 | Linux & Alternativa OS | 6 | 28 oktober 2009 14:26 |
| Bara några Ubuntu Frågor? | KanoakaVirus | Linux & Alternativa OS | 2 | 30 mars 2009 20:48 |
| Ubuntu hjälp behövs??! | Cew27 | Linux & Alternativa OS | 9 | 1 juli 2008 10:57 |
| Ubuntu och Beryl | ashaiba | Linux & Alternativa OS | 2 | 1 mars 2008 05:25 |
| Ny till ubuntu | MySlowQuietLife | Linux & Alternativa OS | 7 | 27 februari 2008 00:50 |
| Thread Tools | |
| |