![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej alla im tillbaka, och här är min setup (klarat av mitt forum)
första av en beskrivning av virtualbox VirtualBox är en x86 virtualisering programpaketet, som ursprungligen skapades av tyska programvaruföretaget innotek, nu har utvecklats av Sun Microsystems som en del av sin söndag xVM virtualisering plattform. Det finns installerat på ett befintligt operativsystem, inom denna ansökan, ytterligare operativsystem, som var känd som Gäst OS, kan läsas in och köra, var och en med sin egen virtuella miljö. sammanfatta dess ett program som låter dig köra andra operativsystem på den, jag kan köra Windows inuti Linux med virtualbox, eller kan jag köra Ubuntu i vista. men jag är inte bara begränsade till Linux och Windows, det finns massor av stöd plattformar ändå tillbaka till hur jag gjorde det bra i dag bestämde jag mig för att försöka virtualbox på min Ubuntu Studio media och spel maskin, jag fick den från repor och omedelbart försökte sätta vista om jag fick ett fel hävdar jag saknade kärnmoduler så jag tittade runt på en lösning i ubuntu forum och hittade det här gjorde trick [Sudo apt-get install virtualbox-ose-modules-`uname-r`] och sedan [Sudo adduser $ USER vboxusers] efter att jag installera om vista jag ville få sömlös läge fungerar, om du vill seemless läge klicka enheter och sedan installera gästrecensioner AddOns kommer det att ladda ner en iso och montera den i den virtuella maskinen klicka på den och köra installationen, efter att sömlösa läge dynamisk window resizing och nätet kommer att vara i farten (om nätet isnt arbetsgrupp se till att det är aktiverat i inställningarna) Jag började installationen och efter 10 minuter var det gjort ![]() Uppdaterad nästa, bra hastigheter och gjordes ganska snabbt ![]() nu detta blåste iväg mig, seemless läge. Som ni ser har jag många apps från både Linux och Windows komposer (Linux web dev app, liknande Dreamweaver men Foss) windows kalkylatorn Windows Start-meny Windows kommandoprompten Linux terminal linux kalkylator och om du tittar på toppen kommer ni att se min gnome bar slutligen min favorit läge fönsterläge (även om sömlösa var fantastiskt och fungerade så bra, jag föredrar lite separation mellan operativsystem). Som ni kan se det integrerar perfekt med Compiz ![]() Tack söndag för att frigöra ett sådant strålande, gratis Foss ansökan! Mitt System: Cewy s undrar macine
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Först av allt, välkommen tillbaka
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är otroligt. Vad sägs om Mac Leopard ..? Eller är det olagligt? Jag har hört om hur du installerar det på en Apple laptop för att avlägsna den inre hårddisken och lägga det i ett fall och pluggning i windows, men detta är ett brott mot T & C i deras EULA.
|
| |||
| |||
| ja men om (som mig) får du virtualising Linux / BSD i virtuella maskiner (med hjälp av ubuntu och arch linux) så du behöver inte betala för operativsystemet. även jag kommer att ha en bash på att få Tiger att installera, det finns Hacks ute och ändå Om Apple fick reda på att jag gjorde det de wouldnt kunna hitta mitt super hemliga polära leda fodrade dataintrång hydda |
|
| |||
| |||
| Bra gjort att hjärnan deprtment för att lägga ut den på nätet sedan .. ![]()
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Jag är oskyldig tills motsatsen har bevisats skyldig! |
|
| |||
| |||
| LÖMSK post bump Epic Fail! |
|
| |||
| |||
!Hursomhelst, tillbaka till ämnet. Hur går detta pan med när OS är faktiskt installerad? Har de alla behöver sin egen partition? Kun Jag skulle verkligen älska en dator med liknande .. alla OS's Nåja inte alla .. Men jag vill ha likadana DOS Win98 NT XP Vista Win7 OSX Leopard Linux Ubuntu osv. : P
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Försök åtminstone ![]() Far till många ![]() ![]() FacesVälkommen tillbaka cew27
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| |||
| |||
| Citat:
|