![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ollie, bara ta en titt på Ebay, finns det några där, men gå till en som är outnyttjade, som sedan den produkt nyckel kommer att vara giltigt, och trots inte på en annan maskin.
| |||
| |||
| Tyvärr Dave .. det var mer av ett informativt länk än ett "Hej köpa här länken, men ändå, jag ser din fråga. Och tack thingie, jag är inte säker på hur allvarlig jag att jag gör det .. men om jag gör Ebay'll verkligen vara min första punkt i samtalet.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Ah, ok, skulle vara intressant om du gör det, men naturligtvis är det ditt val, eftersom det är dina pengar. |
|
| |||
| |||
| Ja, men du vet, när jag har pengar ..
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Ja, jag antar att det är mer av en sak som skulle vara coolt att göra, men du inte bittida komma runt det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har aldrig köpa WinXP / 200 nycklar. Jag bara nick nycklarna från min skola st och ring upp m $ berätta sin gruva hehe
| |||
| |||
| Citat:
Men om det fanns reservdelar pengar ligger runt .. varför inte! Jag ska gå tillbaka till dig om jag göra med skärmdumpar etc.
|
| |||
| |||
| du skulle också behöva ett anständigt dator att köra alla de OS är samtidigt |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| wow mycket bättre än windows sak
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Tillbaka till ämnet, virtualisering är ganska cool teknik. Dess huvudsakliga användning på servrar, och används ofta för server konsolidering. Tanken är att om du har en 15 i 4 år gammal P3 512MB RAM som idag göra alla de olika funktioner som du nätverket kräver, det vore bättre att köpa 4 anständigt servrar och sedan virtualise servrar mellan två av dem, och har andra två anständiga servrar som failovers för första. Den verkliga skönhet virtualising är att den virtuella värden (programvara som gör virtualising) är alltid den samma oavsett hårdvara du installerar på den. Detta innebär att om du primära servern dör (hårddisk krasch oavsett) kan du bara ta en helt ny server av någon spec, installera virtuella värdar och kopiera den virtuella hårddiskar till den. Sedan bara peka värdlandet för dem, och du har alla dina servrar fungerar perfekt igen. Så du kan varmvalsade flytta "dina servrar runt till olika hårdvara på några minuter, snarare än de timmar som det normalt skulle ta. Det är också bra för säkerhetskopiering kan du bara ta en ögonblicksbild av virutal hårddisk, och sedan återställa säkerhetskopian bara ersätta dagens virtuella hårddisken med backup. Theres laster mer kan man skriva om det och VMBox är inte den enda värd virtuell maskin. Theres VMWare, Virtual Server, Virtual PC, Hyper-V etc etc. Dess också ett riktigt bra sätt att testa saker, kan du vraket haveck på en XP-installation, och torka den till nya installera standard i sekunder. Jag älskar det