![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hva er fordeler / ulemper ved å installere Linux som hoved OS?
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Mye av programvaren er Windows bare så en ulempe kan være enkelte ting ikke fungerer.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Dårlig enheten støtte (avhengig av hva slags maskinvare du har), nødvendigheten av å mestre terminalen, det er bare forskjellig fra OS du sannsynligvis vant til.
Det er ikke egentlig en desktop OS.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Min System: 日夏子
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
De viktigste fordelene er som kjører fortere, så det trenger mindre systemressurser enn windows. Det er også gratis.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det kommer an onw lue maskinvare du har.
Dessverre er det fortsatt mye dumt comapnies at irritere Linux-brukere ved å bare si nei linux drivere! Ofte vil det være måter rundt det eller i det minste standard drivere som fungerer godt nok for hva du vil gjøre. Vanligvis imidlertid all programvare du kjenner fra Windows har en tilsvarende i Linux og hvis det ikke er godt nok for deg, kan du bruke noe som Wine! Min System: Toshiba Satellite a200-28P
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det faktum det er gratis ..
![]() For å være ærlig om det er bedre egnet til å servere.
|
|
|||
|
|||
|
Funny isnt det, Computer Juice kjører på Linux, ville ikke ha den andre vei, motsatte til PC-en preferanse.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jepp. Mye mer stabilt. Mye mer pålitelig. Mye mer effektiv. Jeg kunne gå på.
Hva slags uptimes får du for CJ server?
|
|||
|
|||
|
Trenger apache meste. Kjører på CentOS, Virtuzzo, Plesk.
Oppetid er solid, med unntak av når jeg overbelaste serveren eller vi får ddos'd som ikke kan bli hjulpet. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
hmm synes å være en stor misforståelse her.
Linux er faktisk på det punktet hvor det konkurrerer med Mac og Windows. det er mer enn klar for skrivebordet og den faktisk kjører mer hardware enn noe annet operativsystem. drivere Arent dårlig. alle mine maskiner kjøre ut av esken med den nye ubuntu. og selvsagt det wont kjøre Windows-program, fordi det Windows-programmer, men den har programvare for alt og jeg fant programvaren til å bli mye mer stabilt og mye raskere. også du ikke trenger å mestre terminal i det hele tatt, må du bruke terminalen mest når noe går galt fordi folk online legge inn en kommando som løser problemet, dette kan gjøres via GUI, men det vil ta mye lenger tid å veilede deg gjennom massevis av menyen for når en enkel kommandoen og skriv vil gjøre det på et øyeblikk. fordelene? gratis rask stabil brukervennlighet (bare fordi det isnt som Windows ikke gjør det vanskelig å bruke, selvsagt må du lære nye måter, men dvs ingen unnskyldning for å si sin komplisert.) programvareinstallasjon er raskt, enkelt og gratis oh og gjorde i nevner gratis? ulemper ikke all programvare kodet for Windows er oversatt til linux. ikke alle hardware leverandører leverer Linux-drivere (selv om mange gjør NVIDIA, ATI, Intel, asus .... og mye mer) Min System: Cewy er rart macine
|