![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Vilka är fördelarna / nackdelarna med att installera Linux på din huvudsakliga OS? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En hel del program är endast Windows så en nackdel kan vissa saker kommer inte att fungera.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Dålig enheten stöd (beroende på vilken typ av maskin du har), är nödvändigt att behärska terminalen, det är helt enkelt olika från OS du troligtvis användas till. Det är egentligen inte ett desktop OS.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| De främsta fördelarna är att det går snabbare, eftersom man behöver mindre systemresurser än windows. Det är också gratis.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det beror onw hatt hårdvara du har.
Tyvärr finns det fortfarande en hel del dumma comapnies att irritera Linux-användare genom att bara säga, ingen Linux-drivrutiner! Ofta finns det vägar runt det, eller åtminstone standard drivrutiner som fungerar bra för det du vill göra. Generellt dock något program du vet från Windows har en motsvarighet i Linux och om det inte är tillräckligt bra för dig kan du använda något i stil med vin! Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det faktum att det är gratis .. ![]() För att vara ärlig men det är bättre anpassade till servrar.
|
| |||
| |||
| Funny isnt det, Computer Juice kan köras på Linux, inte skulle ha det på något annat sätt, motsatsen till min PC föredrar. |
|
| |||
| |||
| Japp. Mycket mer stabil. Mycket mer tillförlitliga. Mycket effektivare. Jag skulle kunna fortsätta. Vilken typ av uptimes får man för CJ server?
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Behöver apache mesta. Köra på CentOS, Virtuzzo, Plesk. Uptime är fast, utom när jag överbelastar servern eller vi får ddos'd som inte kan hjälpas. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hmm verkar vara en hel del missförstånd här.
Linux är verkligen på det ställe där den konkurrerar med Mac och Windows. Det är mer än redo för skrivbordet och det faktiskt går mer hårdvara än något annat os. förare Arent fattiga. alla mina system kör ur lådan med den nya Ubuntu. och det är uppenbart att det brukar köra Windows-program, eftersom det Windows-program men det har programvara för allt och jag hittade programvaran vara mycket mer stabil och mycket snabbare. också att du inte behöver behärska terminal alls, du kommer att använda terminalen mest när något går fel eftersom folk på nätet efter ett kommando som åtgärdar problemet, detta kan göras via GUI, men det skulle ta mycket längre tid att ge dig igenom partier i menyn är då ett enkelt kommando och anger kommer att göra det på ett ögonblick. fördelarna? gratis snabb stabil användarvänlighet (bara för att den isnt som Windows gör det inte svårt att använda, självklart måste du lära dig nya sätt men thats ingen ursäkt att säga sin komplicerat.) programvaruinstallation är snabbt, enkelt och gratis oh och har jag nämna gratis? nackdelar inte alla program som kodas för windows är portat till Linux. inte alla hårdvaru leverantörer leverera Linux-drivrutiner (även om många gör nvidia, ATI, Intel, ASUS .... och mycket mer) Mitt System: Cewy s undrar macine
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Finns det någon Linux-distributioner som lär Du Linux | pest79456 | Linux & Alternativa OS | 2 | 23 april 2009 13:26 |
| Fördelar med en Windows Media Center Extender | dfr200764 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 20 december 2008 14:51 |
| Försöker att gå till linux | bägare | Linux & Alternativa OS | 1 | 2 februari 2008 03:31 |
| Hjälp för Linux | Aners92 | Linux & Alternativa OS | 3 | 30 januari 2008 03:29 |
| Använda Dell - veta fördelar och nackdelar med att använda det | freckles211 | General Hardware Chat | 4 | 16 mars 2007 05:56 |
| Thread Tools | |
| |