![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
|||
|
|||
|
... hjälpa !!!!? Jag har köpt en Toshiba L305-S5865 notebook från Walmart för några månader sedan, och den kom med Windows Vista Home Premium, när jag installera Ubuntu det fungerar perfekt för ett par omstarter och sedan fryser till grub med ordet grub på skärmen, så fyller skärmen med grub lastning stadium 1.5, vad har jag gjort för fel, jag kollade cd och hämta allt är ok, är det incompatiable med ubuntu?
Här är mitt system specs: Specifikationer Ytterligare specifikationer Processor Märke: Intel Processor Typ: Pentium Dual Core Hårddisk Storlek: 160 GB System RAM: 2048 MB Visa Display Typ: 15.4 "TFT Widescreen Display: Ja Max upplösning: 1280 x 800 (WXGA) Processor Multi-Core Technology: Dual-Core Processor: Intel Pentium Dual Core T2390 / 1.86 GHz Chipset Typ: Mobile Intel GL960 Express Data Bus Speed: 533 MHz Cacheminne Typ: L2-cache Installerad storlek: 1 MB Lagring Hårddisk: 160 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm RAM Installerad storlek: 2 GB / 2 GB (max) Teknik: DDR2 SDRAM - 667 MHz Konfiguration Fakta: 2 x 1 GB Optisk lagring Typ: DVD ± RW (± R DL) / DVD-RAM Nätverk Data Link Protokoll: IEEE 802.11b, IEEE 802.11g Wireless LAN Supported: Ja Video Graphics Processor / Vendor: Intel GMA X3100 Dynamic Video Memory Technology 4.0 Audio Audio Input: Microphone Operativsystem / Programvara OS Förutsatt: Microsoft Windows Vista Home Premium Batteri Technology: Lithium ion Installerad Kvantitet: 1 Debatt Kamera Kamera Typ: Integrerad Produkt Dimensioner Bredd: 14.2 i Höjd: 1,5 i Djup: 10.5 i Vikt: 5,7 kg Diverse Funktioner: Security lock slot (cable lock säljs separat), administratörslösenord, system lösenord avlägsna boot kontroll, vakna på LAN Makt Spänning Required: AC 120/230 V (50/60 Hz) Tillverkarens garanti Service och support: 1 års garanti Mer information Modell Nr: L305-S5865 Vikt (i pounds): 8.8 Produkten i tum (L x B x H): 16,7 x 5,0 x 14,0 Monteras i Ursprungsland: USA och / eller importeras Ursprung Komponenter: USA och / eller importeras Wal-Mart nr: 000527789 |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Du kommer antagligen behöva göra en Ubuntu installera.
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
låter som grub är skadad, åter installera grub använda detta länk
|
|||
|
|||
|
ja, en felaktig installation kan orsaka korrupta filer därför frysning. Ominstallation kan stoppa problemet, ett färskt installera oftast fungerar men ska du skicka tillbaka om allt annat misslyckas.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Bit i en återvändsgränd som jag tror nu mate;)