![]() |
|
| |||
| |||
| Jag skulle kunna köpa en dator utomeuropeiska (norra Afrika) och jag tänkte att använda något annat än fasor Microsoft. Jag har hört talas om Linux och Apple. Vad skulle ni rekommendera? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| definatlly inte äpple! det fanns en skola som beställt massor av Mac-datorer och liknande 400 någonting måste skickas in för repar efter ca 6 veckor!
| |||
| |||
| VAD? Mac OSX är usaually mycket relieable och ofta har jag hittat flera Mac-datorer som är flera år gamla fortfarande riktigt tillförlitligt Men på grund av äpple och sin kärlek för upphovsrätt de har gjort det extremt svårt att få Mac OSX på något annat än sina egna system, och de gillar att stämma alla som försöker andra kloka, men jag är säker på att deras är ett sätt! Jag skulle vilja föreslå Linux finns det flera alternativ öppna SUSE har mycket fina grafiska funktioner om ur st klarar det, mycket trevligt sätt att swicth skärmar och arbetsytor etc. om inte Ubuntu är en mycket solid release som alltid fungerar bra :) |
|
| |||
| |||
| Jag hatar Microsoft. men ju mer jag göra mer forskning, mer linux ser riktigt riktigt bra. thanx för rådgivning. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, om inte Microsoft och sedan gå för Linux, Mac är bara löjligt att du måste köpa en särskild maskin för att köra OS, och som du behöver göra att priset på dem är vägen till hög.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| behöver hjälp med Linux, läs min klibbiga i detta avsnitt. eller lägg till mig på msn
| |||
| |||
| whos sys specs |
|
| |||
| |||
| OP måste se till sin förare i senaste kernel |
|
| |||
| |||
| Windows är ett bra operativsystem samt OS: s men det beror vad man gör om det. Jag föreslår att om du flyttar till linux gå in ubuntu eftersom detta är en enkel Linux-distributioner och är enkel att installera och gör att du kan vänja sig vid Linux operativsystem typ. Men du kunde dubbel uppstart, det är alltid ett bra alternativ som du kan långsamt gå över till ett operativsystem som du gillar, t.ex. Windows XP och Ubuntu. lycka till ... |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
![]() Kontrollera datum först. Om det är mer än en månad är det bästa kvar.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Alternativ styrelsen att Asus P5N-esli. | LESLIZ | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 4 november 2009 05:19 |
| Alternativ till Pixela 3 - Canon HFS10 | jjuli | Multimedia & Codecs | 0 | 12 juni 2009 15:23 |
| Finns det ett alternativ till Internet Explorer? | Carolyn T | Webbläsare & FTP Klienter | 18 | 17 mars 2009 06:23 |
| Alternativ till PSU strömkontakten för Sys mål fläkt | James X | Cases & Power Supplies | 7 | 18 december 2008 19:50 |
| Alternativ till trådlösa. | dave2005 | Nätverk, Modem & VoIP | 7 | 13 december 2007 14:34 |
| Thread Tools | |
| |