![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hei, vel jeg anser meg selv en loner datamaskinen ekspert. Jeg vet om mange ting. Så jeg har brukt mange operativsystemer. Windows, Linux, Macosx osv. og jeg har alltid vært den typen fyr som vil vite hvordan alt fungerer. Skrive operativsystem fra bunnen av selv, hmm nok litt av et fantasy Jeg har rett? Vel jeg vet ikke, livet er ganske blitt satt på vent nå, og jeg er interessert i developin noe nytt, kanskje jeg ville ha et team av personer, men hvem. Noen har sagt bygge fra en eksisterende kenel som Linux, men det er så mange distros ute allready. Så er det noe verdt å investere noen fritid til. Jeg vet ikke. Alle som har noen råd. Takk. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| godt du kan lage din egen distro av Linux i cant huske hva det heter
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvis du ikke gjør en kan du gjøre det simpe og lett å bruke drivere og programmer som fungerer på den fra windows ![]() Jeg prøvde linux den andre dagen og i couldent jobbe ut hvordan du får en trådløs sjåfør til å jobbe på den og er ikke en armature Jeg vil gjerne se på et annet operativsystem som Windows kanskje mer tilpassing uten alt som minnet bruke? som Linux lett bootup / shutdown hud veksler uten ingen tredjeparts programmer og så videre Kanskje en rask støvel opp for i dont no hvis dvs alt mulig, men hvis du gjør det dårlig har en kopi av os ![]()
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| godt hvis du er god nok, og har nok tid, er jeg sikker på at du kan gjøre selv en OS, men de to pekere er absolutt, så det er bare du koding, vil det ta lang tid, og det er ikke inkludert feil testing osv. . så selv de mer grunnleggende Linux-distribusjonene har lagene koding dem, og Windows vil ha hundrevis, om ikke tusenvis av mennesker som conribute til den linjen. Også en god OS jeg kan si om sannsynligvis den vanskeligste delen av programvare for å kode (jeg har ingen erfaring med programmer så jeg mearly estimering avhengig av hva forskjellige software does)
| |||
| |||
| Jeg kan ikke hjelpe deg så langt det er teknisk rådgivning er bekymret, men jeg kan fortelle deg én ting, hvis du ikke prøver vil du aldri vite. Sier jeg gå for det. Jeg kjenner en fyr som levde av beanie weenies og Kraft Mac og ost (en amerikansk ting hvis du ikke vet hva de er lol) for tre år, med kone og barn, mens han skrev et program for behandling av medisinske poster. Han var i gjeld opp forbi hans dic ......... midje, da han er ferdig, og deretter gjort noen millioner. Er ikke SAS mottoet "Den som våger vinner"? Gå for brøt dude og ikke se tilbake. Hvis det viser seg å være en byste du vet at du ga det beste. Hvis det funker (som vi alle tror det vil) kan vi si at vi kjente deg da du var liten feller bare tenke på det. En kjent amerikansk general George Patton sa: Aldri gi råd til din frykt. " Jeg foretrekker "jævla den torpedo full fart fremover." men de betyr det samme. Warp speed Mr. Sulu. Lykke til og sende meg en kopi når du får det gjort. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg foreslår at du glemmer ideen med en gang. Skrive en OS krever veldig lavt prosesskontroll, minne management etc. virkelig ikke noe for noen som ikke har noen tidligere erfaring med programmering. OS skriving er for die hard programmerere med erfaring, og selv da ville de aldri det alene. Hvis du ønsker en utfordring, lære å programmere Windows-programmer, og deretter lage et program som alle ønsker. Så kanskje, når du blir stor erfaring, og har et vell av kunnskap til å ringe på, og en tjukk bok med kontakter for die hard programmerere, og har en går på skrive ett OS
|
| |||
| |||
| Sitat:
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| I teorien, ja du kan programmere en grunnleggende OS, men sannsynligheten er at etter et år eller så kan du ikke så mye lenger enn en kalkulator. After all, minst oppstartslastingen må være skrevet i forsamlingen, pluss en slags tolk.
Dersom jeg er helt ærlig, med unntak for noen få unntak, en person skal aldri skrive en OS på egen hånd. Unntaket er for embedded systemer meste. Skrive en ruter "OS" er ikke for hardt, men å skrive en for en PC er en helt annen historie. Jeg husker noen skriver noe fra grunnen som gjorde matematiske grafer eller noe, veldig spesiell og temmelig ubrukelig som et OS. Min System: Toshiba Satellite a200-28P
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| det vil ta en helvetes mye tid, mye koding knowlage.
dernest om noen skulle lage en ny OS. det siste de ønsker er å kjøre Windows-programmer. fortelle deg hva. ta en titt på linux fra grunnen av. som bør quelm din cravings for etableringen. Min System: Cewy er rart macine
|
|
| |||
| |||
| foreta en hackere OS! |