mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Linux & Alternativa OS

Register

Skriva ett operativsystem från grunden. Fantasi eller verklighet?

Reply

Thread Tools
Old 5:e Sep 2008, 12:14
New Member Group

Default Skriva ett operativsystem från grunden. Fantasi eller verklighet?

Hej, och jag anser mig vara en ENSTÖRING dator expert. Jag vet en hel del grejer. Jag har använt många operativsystem. Windows, Linux, macosx etc och jag har alltid varit den typ av kille som vill veta hur allting fungerar. Skriva ett OS från scratch själv, hmm förmodligen lite fantasi Jag har rätt? Tja jag vet inte, mitt liv har Kinda har lagts på is just nu och jag är intresserad av developin något nytt, kanske jag skulle behöva en grupp av människor, men vem och var. Vissa har sagt bygga från en befintlig kenel såsom Linux men det finns så många distros ute redan. Är det något som är värt att investera lite tid till. Jag vet inte. Den har några råd. Tack.
Old 5:e Sep 2008, 13:49
Givargruppen

och du kan göra dina egna distributioner av Linux jag skränande komma ihåg vad det heter

Mitt System: ubr spel dator

Processor (s):
q6600 G0 @ lager kyls ac frys
Moderkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Minne:
2GB DDR2 800
Grafikkort (s):
4870 1GB
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
160GB 7200rpm ide
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Mål / PSU:
modded + målade fall w / 1kW Antec
Kylning:
2 120mm fläktar 4 80mm fläktar och en hdd
Nätverk / Internet:
två gigabyte län
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 5:e Sep 2008, 15:53
Givargruppen

Om du gör en
snälla gör det simpe och lätt att använda
Drivrutiner och program som kommer att arbeta med det från fönster
Jag försökte linux häromdagen och jag couldent räkna ut hur man får en trådlös föraren att arbeta på det och jag är inte en armatur
Jag skulle vilja se ett annat operativsystem som Windows kanske mer anpassa utan att minnet använda? gillar linux enkel uppstart / avstängning hud-växlare utan några tredjepartsprogram och så vidare
kanske ett snabbt starta upp alltför
jag dont inget om thats all möjligt, men om du gör sjuka har en kopia av ditt OS

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 5:e Sep 2008, 17:19
Givargruppen

bra om du tillräckligt bra, och ha tillräckligt med tid, jag är säker på att du kan göra själv ett OS, men de två pekare är absolut, eftersom det enda du kodning, det kommer att ta lång tid, och det är inte fel att testa etc. . som även de mer grundläggande Linux kommer att ha grupper som kodar dem, och Windows kommer att ha hundratals, om inte tusentals människor att conribute att det fram. Också ett bra OS skulle jag vilja säga om förmodligen den svåraste mjukvara till nummer (jag har ingen erfarenhet av program så jag är mearly uppskatta beroende på vilken annan programvara gör)

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 5:e Sep 2008, 21:50
Givargruppen

Jag kan inte hjälpa dig så långt som teknisk rådgivning är men jag kan säga er en sak, om du inte försöker kommer du aldrig veta. Jag säger Go for it. Jag vet en kille som bodde utanför mössan weenies och Kraft Mac och ost (en amerikansk sak om du inte vet vad det är lol) under tre år, med fru och barn, samtidigt som han skrev ett program för bearbetning journaler. Han var i skuld upp tidigare hans dic ......... midjan, då han körde och sedan gjort ett par miljoner. Är inte SAS motto "Den som vågar vinner"?

Go for bröt dude och inte se tillbaka. Om det visar sig vara en byst du vet att du gav det bästa. Om det funkar (som vi alla tror att det kommer) så kan vi säga att vi kände du när du var lite feller bara tänka på det. En berömd amerikansk General George Patton sade: "Ge aldrig råd till din rädsla." Jag föredrar "fan den torped är full fart framåt." men de betyder samma sak.

Warp hastighet Mr Sulu.

Lycka till och skicka mig en gratis kopia när du får det gjort.
Old 6:e Sep 2008, 15:21
Moderator-gruppen

Jag föreslår att du glömma idén direkt.

Skriva en OS kräver verkligen låg processkontroll, minneshantering etc. Verkligen inte något för någon som inte har någon tidigare erfarenhet av programmering. OS skriftligen för die hard-programmerare med erfarenhet, och inte ens då de aldrig skulle försöka det.

Om du vill ha en utmaning, lära sig att programmera Windows-program och sedan göra ett program som alla vill ha.

Då kanske, när du är väldigt erfarna och har kunskap att ringa på, och en fet bok med kontakter för die hard programmerare, sedan har en gå att skriva en OS

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 6:e Sep 2008, 18:04
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av serverguy View Post
Jag föreslår att du glömma idén direkt.

Skriva en OS kräver verkligen låg processkontroll, minneshantering etc. Verkligen inte något för någon som inte har någon tidigare erfarenhet av programmering. OS skriftligen för die hard-programmerare med erfarenhet, och inte ens då de aldrig skulle försöka det.

Om du vill ha en utmaning, lära sig att programmera Windows-program och sedan göra ett program som alla vill ha.

Då kanske, när du är väldigt erfarna och har kunskap att ringa på, och en fet bok med kontakter för die hard programmerare, sedan har en gå att skriva en OS
Påminn mig igen hur mycket erfarenhet Bill Gates hade när han gjorde dos / windows. Jag glömmer ............. eller hur mycket erfarenhet Mozart hade när han på 8 år, startade började komponera?
Old 15 oktober 2008, 13:57
MJM
Givargruppen

I teorin, ja du kan programmera en grundläggande OS, men risken är att efter ett år eller så du kan inte komma mycket längre än en kalkylator. Efter alla, åtminstone starthanteraren måste vara skrivna i församlingen, plus någon form av tolk.

Om jag är helt ärlig, med undantag för några få undantag, en person bör aldrig skriva ett operativsystem på egen hand.

Undantag finns för inbyggda system mesta. Skriva en router "OS" är inte så svårt, men att skriva en för en dator är en helt annan historia. Jag minns att någon skriver något från början som gjorde matematiska diagram eller något, mycket speciella och ganska värdelös som ett OS.

Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p

Processor (s):
Intel Core 2 Duo T8100
Moderkort:
Mobile Intel PM965 Express Chipset
RAM Minne:
1024 + 2048MB DDR2 667
Grafikkort (s):
ATI HD 2600 XT
Ljudkort:
Toshiba Bass Enhanced Sound System
Hårddisk (s):
200 GB 5400RPM
Optisk enhet (er):
DVD Super Multi
Mål / PSU:
Satellite A200-serien
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Intel 4965AGN
Monitor (s):
15.4 "1280 x800 Toshiba TruBrite
Operating System (s):
Windows Vista SP1 / Fedora i386
Old 16 oktober 2008, 03:09
Givargruppen

det kommer att ta ett helvete i mycket tid, en hel del kodning knowlage.
dels om någon skulle göra ett nytt OS. det sista man vill är att köra Windows-program.
berätta vad. ta en titt på Linux From Scratch. som bör quelm din cravings för skapelsen.

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 16 oktober 2008, 06:40
Givargruppen

göra en hackare OS!
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.