![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, och jag anser mig vara en ENSTÖRING dator expert. Jag vet en hel del grejer. Jag har använt många operativsystem. Windows, Linux, macosx etc och jag har alltid varit den typ av kille som vill veta hur allting fungerar. Skriva ett OS från scratch själv, hmm förmodligen lite fantasi Jag har rätt? Tja jag vet inte, mitt liv har Kinda har lagts på is just nu och jag är intresserad av developin något nytt, kanske jag skulle behöva en grupp av människor, men vem och var. Vissa har sagt bygga från en befintlig kenel såsom Linux men det finns så många distros ute redan. Är det något som är värt att investera lite tid till. Jag vet inte. Den har några råd. Tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| och du kan göra dina egna distributioner av Linux jag skränande komma ihåg vad det heter
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du gör en snälla gör det simpe och lätt att använda Drivrutiner och program som kommer att arbeta med det från fönster ![]() Jag försökte linux häromdagen och jag couldent räkna ut hur man får en trådlös föraren att arbeta på det och jag är inte en armatur Jag skulle vilja se ett annat operativsystem som Windows kanske mer anpassa utan att minnet använda? gillar linux enkel uppstart / avstängning hud-växlare utan några tredjepartsprogram och så vidare kanske ett snabbt starta upp alltför jag dont inget om thats all möjligt, men om du gör sjuka har en kopia av ditt OS ![]()
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| bra om du tillräckligt bra, och ha tillräckligt med tid, jag är säker på att du kan göra själv ett OS, men de två pekare är absolut, eftersom det enda du kodning, det kommer att ta lång tid, och det är inte fel att testa etc. . som även de mer grundläggande Linux kommer att ha grupper som kodar dem, och Windows kommer att ha hundratals, om inte tusentals människor att conribute att det fram. Också ett bra OS skulle jag vilja säga om förmodligen den svåraste mjukvara till nummer (jag har ingen erfarenhet av program så jag är mearly uppskatta beroende på vilken annan programvara gör)
| |||
| |||
| Jag kan inte hjälpa dig så långt som teknisk rådgivning är men jag kan säga er en sak, om du inte försöker kommer du aldrig veta. Jag säger Go for it. Jag vet en kille som bodde utanför mössan weenies och Kraft Mac och ost (en amerikansk sak om du inte vet vad det är lol) under tre år, med fru och barn, samtidigt som han skrev ett program för bearbetning journaler. Han var i skuld upp tidigare hans dic ......... midjan, då han körde och sedan gjort ett par miljoner. Är inte SAS motto "Den som vågar vinner"? Go for bröt dude och inte se tillbaka. Om det visar sig vara en byst du vet att du gav det bästa. Om det funkar (som vi alla tror att det kommer) så kan vi säga att vi kände du när du var lite feller bara tänka på det. En berömd amerikansk General George Patton sade: "Ge aldrig råd till din rädsla." Jag föredrar "fan den torped är full fart framåt." men de betyder samma sak. Warp hastighet Mr Sulu. Lycka till och skicka mig en gratis kopia när du får det gjort. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag föreslår att du glömma idén direkt. Skriva en OS kräver verkligen låg processkontroll, minneshantering etc. Verkligen inte något för någon som inte har någon tidigare erfarenhet av programmering. OS skriftligen för die hard-programmerare med erfarenhet, och inte ens då de aldrig skulle försöka det. Om du vill ha en utmaning, lära sig att programmera Windows-program och sedan göra ett program som alla vill ha. Då kanske, när du är väldigt erfarna och har kunskap att ringa på, och en fet bok med kontakter för die hard programmerare, sedan har en gå att skriva en OS
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| I teorin, ja du kan programmera en grundläggande OS, men risken är att efter ett år eller så du kan inte komma mycket längre än en kalkylator. Efter alla, åtminstone starthanteraren måste vara skrivna i församlingen, plus någon form av tolk.
Om jag är helt ärlig, med undantag för några få undantag, en person bör aldrig skriva ett operativsystem på egen hand. Undantag finns för inbyggda system mesta. Skriva en router "OS" är inte så svårt, men att skriva en för en dator är en helt annan historia. Jag minns att någon skriver något från början som gjorde matematiska diagram eller något, mycket speciella och ganska värdelös som ett OS. Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| det kommer att ta ett helvete i mycket tid, en hel del kodning knowlage.
dels om någon skulle göra ett nytt OS. det sista man vill är att köra Windows-program. berätta vad. ta en titt på Linux From Scratch. som bör quelm din cravings för skapelsen. Mitt System: Cewy s undrar macine
|
|
| |||
| |||
| göra en hackare OS! |