Access 2003-kalenderen kontroll Jeg har nylig sett en Access-skjema som brukes en kalender kontroll, som jeg gjerne vil replikere på min form. Spesielt når du klikker inni et datofelt i skjemaet kalender popped opp som en dato kan da bli valgt. Datofeltet vil da automatisk bli fylt inn med den valgte datoen. Da klikke utenfor feltet kalenderen automatisk forsvinner.
Når jeg klikker "Flere kontroller" knappen på skjemaet verktøylinjen velger jeg kalenderen kontroll (Control 11,0). Kalenderen ser ut som det skal og jeg plassere den der jeg vil ha den ved siden av det aktuelle feltet. Da jeg åpner kalenderen Egenskaper, gå til Control Kilde, og knytte den til dato / klokkeslett-feltet jeg ønsker å knytte til kalenderen med. Dette fungerer fint og jeg kan angi datoen. Her er problemet jeg prøver å løse. Da i form se hvordan gjør jeg kalenderen vises bare når jeg klikker inne i feltet, og deretter forsvinner når jeg klikker utenfor feltet etter å ha valgt dato? Jeg ønsker ikke kalenderen til å alltid vise på skjemaet.
Takk for andres hjelp. |