![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har nyligen sett en Access form som utnyttjade en kalender kontrollen som jag skulle vilja replikera på min form. Särskilt när du klickar i ett datumfält i formuläret en kalender popped upp som en dag kan sedan väljas ut. Dagen området skulle då automatiskt att fyllas i med det valda datumet. Då, när du klickar utanför datumfältet kalendern automatiskt försvinner. När jag klickar på "Fler kontroller" knappen på formuläret verktygsfältet väljer jag kalendern kontroll (kontroll 11,0). Kalendern verkar som det ska och jag placera det där jag vill ha det bredvid lämplig tidpunkt område. Då jag öppnar kalendern egenskaper, gå till Control Källa och binda det till datum / Temne området som jag vill koppla kalendern med. Detta fungerar bra och jag kan ange datum. Här är den frågan jag försöker att lösa. Då i form visa hur gör jag kalendern visas bara när jag klickar inuti datumfält och sedan försvinner när jag klickar utanför det område som efter detta datum? Jag vill inte att kalendern för att alltid visa på blanketten. Tack för någons hjälp. |