mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Breaking og unbreaking lange linjer med tekst

Reply

Thread Tools
Old 27 mai 2008, 14:38
New Member Group

Default Breaking og unbreaking lange linjer med tekst

Hei --

Jeg ønsker å sette en margin på, sier 58 tegn skrive teksten min normalt og fortelle Word hardt bryte alle linjene på marginene. Er det noen som vet om noen måte å gjøre det.

Og så vil jeg kunne gå den andre veien også. Fjern hard bryter, slik at teksten er i utgangspunktet en linje for lang tekst.

Forhåpentligvis min mening er klar?

Thanks a lot.

Hilsen,
Bal
Old 27 mai 2008, 17:10
Donor Group

Å ta det andre tilfellet første du må kunne skille en mid-paragrafen hardt pause fra og end-of-paragrafen hardt pause. Begge har samme kode. Hvis end-of-ledd signified av to påfølgende hard bryter så det er enkelt, du erstatte alle ^ p ^ p med QQQ (si), og deretter hvert ^ p med et mellomrom, og deretter hver QQQ tilbake til ^ p (eller ^ p ^ p, avhengig av hvordan du har tenkt å legge ut tekst - Jeg vil satse på ^ p meg selv).

Jeg antar det er en myk pause kan du søke etter og konvertere til et hardt break men jeg har ikke Word på denne maskinen. Ville det hjelpe hvis jeg ser etter?

Vet du hvordan du skriver det som en makro?

Hvis du har ingen formatering å bevare, det er en "lagre som ascii tekst med linjeskift" som gjør din første jobb. Du kan lagre, oppdater og du har det du ønsket.

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 27 mai 2008, 17:25
New Member Group

Jeg var slags håp om å ikke bruke en makro, og at Word bare hadde en enkel "break linjer" kommandoen.

Hvis jeg ikke bryr seg om formatering, jeg vil bare bruke Notetab Pro som har en "break linjer" kommandoen.

Thanks a lot.

Hilsen,
Bal
Old 27 mai 2008, 18:12
Donor Group

Den gjør det, jeg ga det til deg - "lagre som ascii tekst med linjeskift. Det er et enkelt tiltak på en del som gjør akkurat det, gir en enkel "break linjer" kommandoen.

Som for å gjøre det den andre veien jeg vet ikke et alternativ i noen editor, det er et enkelt tre-veis flytte uansett. A til TEMP, B til A, TEMP til B, for å gi noen midler for ikke å skade den originale slutten av ledd tilstand.

Saken om makro er at du må faktisk gjøre jobben en gang om du ta det som en makro eller ikke. Hvis du ta det opp, alle andre ganger du ønsker det gjort i alle Word-dokumentet er det redusert til en enkelt tast-takter.
Old 27 mai 2008, 18:56
New Member Group

Hei Spot,

Jeg gjorde ikke kommuniserer tilstrekkelig godt. Hva jeg liker å kunne skrive - med formateringen - teksten min uten å bekymre seg for å bryte linjer. Som bare bruker ordet brytes.

Deretter vil jeg bryte linjer og bevare formatering. Lagrer på ascii ikke komme meg dit. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive en makro som lar meg gjøre det. Jeg kan spille inn en makro som flytter markøren langs 1 tegn til høyre 58 ganger og deretter gir en ^ p, men på en historie av 5000 ord, som får svært langtekkelig.

Jeg får av ved først å skrive historien i et rent tekstredigeringsprogram (i mitt tilfelle, Notetab Pro) bryte linjene der (fordi det er veldig enkelt), og deretter kopiere og lime inn i Word og gjør formatering.

Vanskeligheten er at hvis jeg ønsker å gjøre noen form for betydelige omskrive jeg egentlig har å starte på nytt. Ikke morsomt.

Jeg er åpen for et alternativ til min prosedyre hvis du kan komme opp med en. :)

Takk for at du hjelper meg gjennom dette.

Hilsen,
Bal
Old 3 juni 2008, 10:52
Donor Group

Noen ganger er det bedre å ta et skritt tilbake. Kan jeg spørre hvorfor du vil gjøre dette?

Old 3 juni 2008, 12:19
New Member Group

Sure --

Fordi jeg har en rekke presentasjonen behov.

Bruker Word, kan jeg lage formatert tekst og lim den inn i et forum innlegg som dette med all formatering intakt og bruke den samme teksten i andre miljøer hvor ordet vikle ville være mer hensiktsmessig.

Jeg kan også stille inn linjer for å bryte i e-post til ulike kunder og dersom alle de mottar er vanlig tekst, og deretter bryter forhindrer dem fra å lese rufsete teksten mens de som kan lese e-post i HTML vil se all formateringen i all sin herlighet.

Poenget er at en slik evne virker som en no-brainer for meg. Men tydeligvis ikke.

Hilsen,
Bal
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
1 Long piper og 8 Kort piper (Need Help): '( blubla Kabinetter & Skjermer 9 1 august 2009 10:08
PC Slår på etter en lang vent purge Bærevesker & Strømforsyning 1 21 juni 2009 06:17
Én lang pipetone ..... Shorty1973 General Hardware Chat 2 21 desember 2008 04:20
XP tar lang tid å avslutte jam90 Windows-operativsystemer 30 15 mai 2008 12:01
Hvor lenge skal du spille? quinda PC & Console Gaming 1 21 oktober 2006 18:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.