mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Att bryta och unbreaking långa rader text

Reply

Thread Tools
Old 27 maj 2008, 14:38
New Member Group

Default Att bryta och unbreaking långa rader text

Hej --

Jag skulle vilja ställa en marginal på, säg 58 tecken skriva min text normalt och sedan berätta Word hårt bryta alla linjer vid bandgränserna. Finns det någon som vet något sätt att göra det.

Och då vill jag kunna gå åt andra hållet också. Ta bort hårda pauser så att texten är i princip en linje med lång text.

Förhoppningsvis min mening är klar?

Tack så mycket.

Hälsningar,
Bal
Old 27 maj 2008, 17:10
Givargruppen

För att ta det andra fallet första måste du kunna skilja ett mitten-punkt hårt paus från och slutet av punkt hårt paus. Båda har samma kod. Om din slutet av stycket är betecknade med två hårda raster då det är enkelt, du ersätter alla ^ p ^ p med qqq (exempelvis), och därefter var ^ p med ett mellanslag, därefter var qqq tillbaka till ^ p (eller ^ p ^ p, beroende på hur du tänker om din text - Jag skulle sikta på ^ p mig).

Jag antar det finns en mjuk paus kan du söka efter och konvertera till ett hårt sönder men jag har inte ord för denna maskin. Skulle det hjälpa om jag ser senare?

Vet du hur man skriver det som ett makro?

Om du har någon formatering att bevara, det finns en "spara som ASCII-text med radbrytningar" som gör ditt första jobb. Du kan spara, ladda och du har vad du ville.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 27 maj 2008, 17:25
New Member Group

Jag var slags hopp om att inte använda ett makro, och att Word bara hade en kort rast linjer "kommandot.

Om jag inte bryr sig om formatering, jag ska bara använda Notetab Pro som har en "break linjer" kommandot.

Tack så mycket.

Hälsningar,
Bal
Old 27 maj 2008, 18:12
Givargruppen

Det gör jag gav den till dig - "spara som ASCII-text med radbrytningar. Det är en enda åtgärd från din sida som gör just detta, ger en enkel "break linjer" kommandot.

Som för att göra det åt andra hållet vet jag inte ett alternativ i en editor, det är en enkel tre-vägs gå oavsett. A till TEMP, B till A, TEMP till B, för att ge viss hjälp för att inte skada de verkliga slutet av punkt skick.

Men saken makrot är att du måste verkligen göra jobbet en gång om du spelar in det som ett makro eller inte. Om du spelar in det, alla andra gånger du vill ha det gjort i alla Word-dokument är det reduceras till en enda knapp-stroke.
Old 27 maj 2008, 18:56
New Member Group

Hi Spot,

Jag antar att jag inte kommunicera tillräckligt väl. Vad jag gillar är att kunna skriva - med formatering - min text utan att behöva oroa dig för att bryta linjer. Det är bara att använda Radbryt.

Och jag vill bryta linjer och bevara formatering. Spara till ascii inte ta mig dit. Och jag vet inte hur man skriver ett makro som låter mig göra det. I kan Spela in ett makro som flyttar markören längs 1 tecken till höger 58 gånger och sedan ger en ^ p, men på en berättelse av 5000 ord, som får mycket tröttsam.

Jag får av genom att först skriva historien i en vanlig text editor (i mitt fall, Notetab Pro), bryta rader där (eftersom det är väldigt enkelt) och sedan kopiera och klistra in i Word och göra formateringen.

Svårigheten är att om jag vill göra någon form av betydande omskrivning jag sett måste börja om igen. Inte kul.

Jag är öppen för ett alternativ till min, om du kan komma med ett. :)

Tack för att hjälpa mig gå igenom detta.

Hälsningar,
Bal
Old 3 juni 2008, 10:52
Givargruppen

Ibland är det bättre att ta ett steg tillbaka. Får jag fråga varför du vill göra detta?

Old 3 juni 2008, 12:19
New Member Group

Visst --

Eftersom jag har en mängd presentation behov.

Använda Word kan jag skapa formaterade text och klistra in den i ett forum post som denna med all formatering intakta och använda samma text i andra miljöer där Radbryt vore lämpligare.

Jag kan också ställa in så att avbrott i e-post till olika kunder och om alla de får är ren text, sedan bryter hinner med behandlingen ojämna text medan de som kan läsa HTML-mail kommer att få se alla formatering i all sin glans.

Poängen är att en sådan förmåga verkar vara en no-brainer för mig. Men tydligen inte.

Hälsningar,
Bal
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
1 Lång Pip och 8 korta ljudsignaler (Behöver du hjälp): '( blubla Grafikkort & Skärmar 9 1 august 2009 10:08
PC Sätter på efter en lång väntetid purge Cases & Power Supplies 1 21 juni 2009 06:17
En Lång Pip ..... Shorty1973 General Hardware Chat 2 21 december 2008 04:20
XP tar lång tid att stänga jam90 Windows-operativsystem 30 15 maj 2008 12:01
Hur länge du spelar? quinda PC & Console Gaming 1 21 oktober 2006 18:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.