mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Databas i Access

Reply

Thread Tools
Old 18 mars 2008, 14:58
Ledamot Gruppen

Default Databas i Access

Min mamma kör en privat sjukvård och hon har bett mig att skapa en anställd databas för henne att använda Excel. Databasen bör visas som en informationssida delas upp i olika områden. Sådana som "kontaktuppgifter", "närmast anhöriga", "medicinsk information" osv I dont tror att denna del av databasen kommer att bli svårt.

Men hon sedan vill kunna lägga vissa uppgifter från varje anställd fil i ett dokument att skriva ut. Till exempel, för att bara skriva ut namn och telefonnummer till alla anställda. Detta kommer att behöva sammanställas i tabellform och sedan skrivas ut.

Nu im inte mycket av en vissla med Access, infact jag har icke ens rört det sedan GCSE, som 8years tillbaka nu.

Så, gör det i alla fall har råd eller ens böcker / guider jag kan använda?
Old 18 mars 2008, 15:18
Givargruppen

Default Databas i Access

Vänligen förtydliga första om det är Excel eller Access!

Old 18 mars 2008, 15:19
Ledamot Gruppen

Default Databas i Access

Tillträde!

Mitt fel, jag skrev Excel som en reflex, dess allt vi använder på jobbet så det på toppen av min tunga en lott!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
QuickBooks Database Online? ronjeremy198 Web Design, Hosting & SEO 1 1 juni 2009 15:27
Problem blockerar åtkomsten till visst material på Ie8 utan att skada All Access simon1990 Webbläsare & FTP Klienter 2 10 april 2009 01:14
Databas Rollback Hybr! D Gemenskapen Nyheter & Chat 5 27 november 2008 18:09
Länka en MySQL-databas för att komma åt med hjälp av ODBC - länk förlorade? Samantha0101 Office Suites & Applications 0 6 april 2008 04:53
Free Movie Database .. vänligen hjälp försöker något. 4D (Fordy (Ford) Ollie General Software Chat 1 30 august 2007 14:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.