![]() |
|
| |||
| |||
| Min mamma kör en privat sjukvård och hon har bett mig att skapa en anställd databas för henne att använda Excel. Databasen bör visas som en informationssida delas upp i olika områden. Sådana som "kontaktuppgifter", "närmast anhöriga", "medicinsk information" osv I dont tror att denna del av databasen kommer att bli svårt. Men hon sedan vill kunna lägga vissa uppgifter från varje anställd fil i ett dokument att skriva ut. Till exempel, för att bara skriva ut namn och telefonnummer till alla anställda. Detta kommer att behöva sammanställas i tabellform och sedan skrivas ut. Nu im inte mycket av en vissla med Access, infact jag har icke ens rört det sedan GCSE, som 8years tillbaka nu. Så, gör det i alla fall har råd eller ens böcker / guider jag kan använda? |
|
| |||
| |||
| Vänligen förtydliga första om det är Excel eller Access!
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Tillträde! Mitt fel, jag skrev Excel som en reflex, dess allt vi använder på jobbet så det på toppen av min tunga en lott! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| QuickBooks Database Online? | ronjeremy198 | Web Design, Hosting & SEO | 1 | 1 juni 2009 15:27 |
| Problem blockerar åtkomsten till visst material på Ie8 utan att skada All Access | simon1990 | Webbläsare & FTP Klienter | 2 | 10 april 2009 01:14 |
| Databas Rollback | Hybr! D | Gemenskapen Nyheter & Chat | 5 | 27 november 2008 18:09 |
| Länka en MySQL-databas för att komma åt med hjälp av ODBC - länk förlorade? | Samantha0101 | Office Suites & Applications | 0 | 6 april 2008 04:53 |
| Free Movie Database .. vänligen hjälp försöker något. | 4D (Fordy (Ford) Ollie | General Software Chat | 1 | 30 august 2007 14:36 |
| Thread Tools | |
| |