![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| For min uni avhandlingen er jeg oppretter en database med Beaker gravlegges i Kent og Wiltshire. Hva jeg vil vite er det en måte i fylket kolonnen til å velge en eller annen, i stedet har alle gravlegges synlig. Det er ikke veldig tydelig, utgangspunktet jeg ønsker å kunne velge enten de fra Kent eller de fra Wiltshire er det mulig? Jeg er ganske sikker det er, det er bare gått en stund (ca to år) siden jeg har brukt Excel. Eventuelle hjelpe ville være fint, for dette skyldes i tre uker nå.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det er hva data filteret for.
Hvis fylket kolonnen inneholder bare "Kent" eller "Wiltshire" da det er et enkelt valg. Finn filteret ikon - det ser ut som en trakt Jeg tror - og du får en trekk-ned-knappen på toppen av hver kolonne (det er en form fyller alternativ måte å gjøre det også). Klikk selektor og det vil bli to oppføringer, "Kent" og "Wiltshire. Klikk på et fylke og alle de andre radene i regnearket, vil forsvinne. Det terrifies newbies, de tror de har mistet sine data. Skjemaet fyller alternativ kan du si "et sted i dette feltet inneholder Kent" i tilfelle kommunen feltet har mer variert innhold (som en grod referanse eller postnummer eller en undersøkelse høyde samt fylket). Enten av disse svarene kan knyttes til en brukerdefinert knapp du kan sette inn i regnearket (eller på en eksisterende knapp verktøylinje) å klikke mellom de to visninger. Hvis du ikke kan gjøre det med de hint fortelle oss, og noen vil sette en screendump bilde av hvor du skal finne riktig bits men du har å si hvilken versjon av Excel du bruker. Min System: Tim
|
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hjelp med Excel formel vennligst | robbie73 | Office Suites & Applications | 2 | 10nde sep 2008 11:00 |
| Word / Excel, raske spørsmål | ashmehta | Office Suites & Applications | 6 | 22 mai 2008 09:56 |
| Excel Spørsmål | prawleprovi | Office Suites & Applications | 3 | 6 mai 2008 09:52 |
| Excel hjelp | Dj Ram | Office Suites & Applications | 2 | 19 februar 2008 11:22 |
| Hjelp med Excel trengs! | xxxizzyxxx | Office Suites & Applications | 1 | 17 januar 2008 17:48 |
| Thread Tools | |
| |