mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Excel fråga

Reply

Thread Tools
Old 8 april 2008, 03:11
Givargruppen

För min UNI avhandling, jag skapar en databas med Beaker begravningar i Kent och Wiltshire. Vad jag vill veta är det ett sätt i länet kolumn för att välja ut en eller annan, snarare än att ha alla begravningar synliga.

Det är inte riktigt klart, i grund och botten jag vill kunna välja från Kent eller från Wiltshire är det möjligt?

Jag är ganska säker på det, det är bara var ett tag (ca två år) eftersom jag har använt Excel.

Någon hjälp skulle vara bra, för det beror på tre veckor.

Make Poverty History

Rättvisa för de 96 <- Ta gärna en titt

Mitt System: HistoryGirls Self Build!

Processor (s):
AMD Phenom X3 II 720
Moderkort:
Gigabyte MA770-UD3
RAM Minne:
4GB Ballistix
Grafikkort (s):
Radeon HD 4850 512MB
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
1TB Western Digital
Optisk enhet (er):
DVD-ROM/CD RW + DVD-RW LightScribe
Mål / PSU:
Coolermaster Elite 330/450W PSU
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Ethernet
Monitor (s):
20 "Acer
Operating System (s):
Vista HP med uppgradering för W7
Old 8 april 2008, 08:09
Givargruppen

Det är vad uppgifterna filtrets för.

Om ditt landsting kolumn innehåller bara "KENT" eller "WILTSHIRE" då är det ett enkelt val. Hitta filtret symbol - det ser ut som en tratt Jag tror - och du får en nedrullningsbara knappen längst upp i varje kolumn (det finns en form fyllning alternativa sätt att göra det också). Klicka på väljaren och det ska bli två poster,
"Kent" och "WILTSHIRE". Klicka på ett län och alla andra rader i kalkylbladet kommer att försvinna. Det terrifies nybörjare, de tror att de har förlorat sina uppgifter.

Blanketten fyller alternativ kan du säga "någonstans i det området innehåller KENT" om din länet område har ett mer varierat innehåll (som ett grod referens eller ett postnummer eller en undersökning höjd liksom länet).

Endera av dessa svar kan kopplas till användaren definierade knappen kan du lägga till kalkylblad (eller på en befintlig knapp i verktygsfältet) klickar mellan två visningar.

Om du inte kan göra det med de tips berätta och någon kommer att sätta en screendump bild av var man kan hitta rätt bitar men du måste säga vilken version av Excel du använder.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.