![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| För min UNI avhandling, jag skapar en databas med Beaker begravningar i Kent och Wiltshire. Vad jag vill veta är det ett sätt i länet kolumn för att välja ut en eller annan, snarare än att ha alla begravningar synliga. Det är inte riktigt klart, i grund och botten jag vill kunna välja från Kent eller från Wiltshire är det möjligt? Jag är ganska säker på det, det är bara var ett tag (ca två år) eftersom jag har använt Excel. Någon hjälp skulle vara bra, för det beror på tre veckor.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är vad uppgifterna filtrets för.
Om ditt landsting kolumn innehåller bara "KENT" eller "WILTSHIRE" då är det ett enkelt val. Hitta filtret symbol - det ser ut som en tratt Jag tror - och du får en nedrullningsbara knappen längst upp i varje kolumn (det finns en form fyllning alternativa sätt att göra det också). Klicka på väljaren och det ska bli två poster, "Kent" och "WILTSHIRE". Klicka på ett län och alla andra rader i kalkylbladet kommer att försvinna. Det terrifies nybörjare, de tror att de har förlorat sina uppgifter. Blanketten fyller alternativ kan du säga "någonstans i det området innehåller KENT" om din länet område har ett mer varierat innehåll (som ett grod referens eller ett postnummer eller en undersökning höjd liksom länet). Endera av dessa svar kan kopplas till användaren definierade knappen kan du lägga till kalkylblad (eller på en befintlig knapp i verktygsfältet) klickar mellan två visningar. Om du inte kan göra det med de tips berätta och någon kommer att sätta en screendump bild av var man kan hitta rätt bitar men du måste säga vilken version av Excel du använder. Mitt System: Tim
|