mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Excel Spørgsmål

Reply

Thread Tools
Old 2. maj 2008, 08:46
Medlem Gruppen

Default Excel Spørgsmål

Undskyldninger, hvis dette forekommer forrykt, men jeg er ikke erfaren på nogen måde med Excel!

Jeg er nødt til at indsamle oplysninger på månedlig basis i et regneark. Jeg har et særskilt ark, som har takstoplysninger om det dvs. Type x = £ 123,00, Type y = DKK 321,00 og så videre. Jeg vil gerne være i stand til at indtaste koden f.eks x i de vigtigste regneark og prisen opføres automatisk fra den anden projektmappe. Håber, at dette giver mening?
Old 3. maj 2008, 02:57
Donor-Gruppen

Default Excel Spørgsmål

Hvor mange koder til du har nogenlunde? Må de koder, som også har en beskrivelse samt priser? De to måder at gøre det enten som en pull-down-liste eller som et tekstfelt. Uanset hvad du sikkert vil beskrivelsen skal vises samt prisen for at vise, de plukkede den rigtige vare.

Mit system: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Bundkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Hukommelse:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 6600 512 MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (e):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s opretholde
Optisk drev (r):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Sag / PSU:
Thermaltake Soprano
Køling:
Stock
Network / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA fladskærm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 5. maj 2008, 14:01
Medlem Gruppen

Default Excel Spørgsmål

Jeg har 120 koder, der vedrører så mange beskrivelser og priser.
Old 6. maj 2008, 09:52
Donor-Gruppen

Default Excel Spørgsmål

Du kan jonglere rundt med disse linjer og tilpasse dem til, hvad du har brug for ... Alle dollars absolutte referencer, så du kan kopiere formlen fra, hvor du oprindelig type, og det stadig virker.

120 koder er for mange for en pull-down udvælgelse. Jeg antager din prissætning tabellens om Datablad 2, og at det er:

Headers, A1 = "Type" A2 = "Beskrivelse" A3 = "Pris"
Data, A2: C 121 indeholder tabellen data

Så for (sige) linje 8 i ark 1, der har (sige) kolonne F som trådte type, kolonne G som vises beskrivelse og kolonne H, som den viste pris,

G8 vil teste, hvis alt er i F8 og hvis der er, viser det enten "Ugyldig type!" eller den korrekte beskrivelse

= IF (ISBLANK (F8 ),"", IF (ISNA (VLOOKUP (F8, $ Sheet2! $ A $ 2: $ C $ 121,2, FALSE)), "Ugyldig Type!", VLOOKUP (F8, $ Sheet2! $ A $ 2: $ C $ 121,2, FALSE)))

H8 vil prøve, hvis alt er i F8 og hvis der er, det viser enten ingenting hvis F8's ugyldig eller den korrekte pris (som måske eller måske ikke er nul)

= IF (ISBLANK (F8 ),"", IF (ISNA (VLOOKUP (F8, $ Sheet2! $ A $ 2: $ C $ 121,3, FALSE )),"", VLOOKUP (F8, $ Sheet2! $ A $ 2: $ C $ 12 1,3, FALSE)))
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Hjælp til Excel formel venligst robbie73 Office Suites & Applications 2 10. sep 2008 11:00
Word / Excel, hurtigt spørgsmål ashmehta Office Suites & Applications 6 22. maj 2008 09:56
Excel spørgsmål HistoryGirl Office Suites & Applications 1 8 april 2008 08:09
Excel Hjælp Dj Ram Office Suites & Applications 2 19 februar 2008 11:22
Hjælp til Excel behov! xxxizzyxxx Office Suites & Applications 1 17 januar 2008 17:48
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.