![]() |
| |||||||
| Rekisteröidy | Sivustokartta Spy | Käyttäjälista | Lahjoita | Haku | Today's Posts | Mark Forums Read | Foorumin säännöt |
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Pahoittelut, jos tämä näyttää hömppä, mutta en ole kokenut millään tavalla Excel! Minulla on koota tietoja kuukausittain käyttämällä taulukkoa. Minulla on erilliselle paperille, joka on hintatietoja sitä eli Type x = £ 123.00, tyyppi y = £ 321.00 ja niin edelleen. Haluaisin voi syöttää koodin esim. x osaksi tärkeimmät laskentataulukko ja hinta merkitään automaattisesti muista työkirjaan. Toivomme, että tämä järkevää? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kuinka monta koodit olet noin? Onko koodit on myös kuvauksia samoin kuin hinta? Kaksi tapaa tehdä sen joko alasvetovalikosta luettelon tai teksti-kenttään. Joka tapauksessa olet varmasti halua kuvaus näkyvän samoin kuin hinta, osoittaa ne poimitaan oikean tuotteen.
| |||
| |||
| Olen 120-koodeja, jotka liittyvät niin monta kuvaukset ja hinnat. |
|
| |||
| |||
| Voisit pallotella noin nämä linjat ja mukauttaa ne mitä tarvitset ... Kaikki dollaria ovat absoluuttisia viittauksia niin, että voit kopioida kaavan, josta voit aluksi tyyppi, ja se edelleen toimii. 120 koodit on liikaa alasvetovalikosta valinta. I'll olettaa sinun hinnoittelu taulukon's Sheet 2 ja että se on: Otsikot, A1 = "Kirjoita" A2 = "Kuvaus" A3 = "Hinta" Data, A2: C121 sisältää taulukon tiedot Näin ollen (vaikkapa) rivi 8 Sheet 1, joka on (esimerkiksi) sarakkeeseen F kuin tuli tyyppi, sarake G näytössä kuvaus ja sarake H näytössä hinta, G8 testaa jos mitään's F8 ja jos on, se osoittaa joko "Virheellinen tyyppi!" tai oikea kuvaus = JOS (ISBLANK (F8 ),"", IF (ISNA (PHAKU (F8, $ Sheet2! $ A $ 2: $ C $ 121,2, EPÄTOSI)), "Virheellinen tyyppi!", PHAKU (F8, $ Sheet2! $ A $ 2: $ C $ 121,2, EPÄTOSI))) H8 testaa jos mitään's F8 ja jos on, se osoittaa joko mitään jos F8: n kelpaa tai oikea hinta (joka saattaa tai ei ehkä ole nolla) = JOS (ISBLANK (F8 ),"", IF (ISNA (PHAKU (F8, $ Sheet2! $ A $ 2: $ C $ 121,3, EPÄTOSI )),"", PHAKU (F8, $ Sheet2! $ A $ 2: $ C $ 12 1,3, EPÄTOSI))) |