![]() |
|
| |||
| |||
| Excuses als dit lijkt gek, maar ik ben niet ervaren op welke wijze dan ook met Excel! Ik heb te verzamelen informatie op een maandelijkse basis in een spreadsheet. Ik heb een apart blad met informatie over IT IE Type x = £ 123.00, type y = £ 321.00 en zo voort. Ik zou graag willen kunnen de code bv. x in de belangrijkste spreadsheet en de prijs worden automatisch uit de andere werkmap. Hoop dat dit zinvol? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hoeveel codes aan u ongeveer? Heeft de codes ook beschrijvingen en prijzen? De twee manieren van doen zijn, hetzij als een pull-down-lijst of in een tekstveld. In beide gevallen wil je natuurlijk de beschrijving weergegeven, alsmede de prijs te laten zien dat zij het juiste product.
| |||
| |||
| Ik heb 120 codes die betrekking hebben op zo veel beschrijvingen en prijzen. |
|
| |||
| |||
| Je kon jongleren met rond deze lijnen en aan te passen aan wat je nodig hebt ... Alle dollars zijn absolute referenties, zodat u kunt kopiëren van de formule uit waar je voor het eerst het type en het nog steeds werkt. 120 codes is te veel voor een pull-down selectie. Ik neem uw prijsbeleid tabel's op Blad 2 en dat is het: Headers, A1 = "Type" A2 = "Beschrijving" A3 = "Prijs" Data, A2: C121 tabel bevat de gegevens Dus, voor (bijvoorbeeld) rij 8 in Fiche 1 dat (bijvoorbeeld) kolom F als de ingevoerde type, kolom G als de weergegeven beschrijving en kolom H als de getoonde prijs, G8-test als er iets is in F8 en als er ook is, het blijkt een "ongeldig type!" of de juiste omschrijving = IF (ISBLANK (F8 ),"", IF (ISNA (VERT.ZOEKEN (F8, $ Blad2! $ A $ 2: $ C $ 121,2, FALSE)), "Ongeldige Type!", VERT.ZOEKEN (F8, $ Blad2! $ A $ 2: $ C $ 121,2, FALSE))) H8 zal testen als er iets is in F8 en als er ook is, het toont ofwel niets indien F8 is ongeldig of de juiste prijs (die kunnen of wellicht niet nul) = IF (ISBLANK (F8 ),"", IF (ISNA (VERT.ZOEKEN (F8, $ Blad2! $ A $ 2: $ C $ 121,3, FALSE )),"", VERT.ZOEKEN (F8, $ Blad2! $ A $ 2: $ C $ 12 1,3, FALSE))) |