mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Excel Spørsmål

Reply

Thread Tools
Old 2 mai 2008, 08:46
Medlem Group

Default Excel Spørsmål

Unnskyldninger hvis dette virker tåpelig, men jeg er ikke erfaren på noen måte med Excel!

Jeg må samle informasjon på månedlig basis i et regneark. Jeg har et eget ark med opplysninger om det altså Type x = £ 123,00, Type y = £ 321.00 og så videre. Jeg ønsker å kunne legge inn koden for eksempel x i hovedvisningen for regneark og prisen angis automatisk fra andre arbeidsbok. Håper dette er fornuftig?
Old 3 mai 2008, 02:57
Donor Group

Default Excel Spørsmål

Hvor mange koder som du har rundt? Har kodene også beskrivelser samt priser? De to måter å gjøre det enten som en trekk-ned liste eller som et tekstfelt. Uansett hva du sikkert vil beskrivelsen som skal vises samt pris, for å vise de valgte riktig produkt.

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 5 mai 2008, 14:01
Medlem Group

Default Excel Spørsmål

Jeg har 120 kodene som knytter seg til så mange beskrivelser og priser.
Old 6 mai 2008, 09:52
Donor Group

Default Excel Spørsmål

Du kunne sjonglere rundt med disse linjene og tilpasse dem til hva du trenger ... Alle dollar er absolutte referanser slik at du kan kopiere formelen fra der du først skriver den og den fortsatt fungerer.

120 koder er for mange for et trekk ned utvalget. Jeg vil anta prissettingen tabellen på ark 2, og som det er:

Hoder, A1 = "Type" A2 = "Beskrivelse" A3 = "Pris"
Data, A2: C121 inneholde tabelldata

Så for (si) rad 8 i Sheet 1 som har (si) kolonne F som angitt type kolonne G som vises beskrivelse og kolonne H som vises pris,

G8 vil teste om noe står i F8 og hvis det er, det viser enten "Ugyldig Type!" eller den riktige beskrivelsen

= HVIS (ISBLANK (F8 ),"", IF (ISNA (VLOOKUP (F8, $ Sheet2! $ A $ 2: $ C $ 121,2, FALSE)), "Ugyldig Type!", VLOOKUP (F8, $ Sheet2! $ A $ 2: $ C $ 121,2, FALSE)))

H8 vil teste om noe står i F8 og hvis det er, det viser heller ingenting om F8 er ugyldig eller riktig pris (som kanskje eller kanskje ikke er null)

= HVIS (ISBLANK (F8 ),"", IF (ISNA (VLOOKUP (F8, $ Sheet2! $ A $ 2: $ C $ 121,3, FALSE )),"", VLOOKUP (F8, $ Sheet2! $ A $ 2: $ C $ 12 1,3, FALSE)))
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Hjelp med Excel formel vennligst robbie73 Office Suites & Applications 2 10nde sep 2008 11:00
Word / Excel, raske spørsmål ashmehta Office Suites & Applications 6 22 mai 2008 09:56
Excel spørsmålet HistoryGirl Office Suites & Applications 1 8 april 2008 08:09
Excel hjelp Dj Ram Office Suites & Applications 2 19 februar 2008 11:22
Hjelp med Excel trengs! xxxizzyxxx Office Suites & Applications 1 17 januar 2008 17:48
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.