![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, kan du hjälpa Jag har en produkt att sälja och priserna styrs av höjd och bredd på varje punkt. det finns approximatly 150 ex i varje rad och 12 olika sortiment, alla med olika priser till varandra. Jag vet inte om det är möjligt, men detta är vad jag vill göra. skapa ett kalkylblad som innehåller kostnad för varje range.if mitt priset går upp kan jag ändra alla kostnader priser på en gång (dvs ökning med 3%) från den här priset jag kan sedan producera ett detaljhandelspris listan för mina kunder (dvs. kostnad + 50%) igen förändras samtidigt. kan det ske? Jag skulle uppskatta enkel vanlig engelska eftersom jag är en nybörjare med en smula datakunskap (men med stora idéer) tacka's demo |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ge mig några minuter för att arbeta med detta och jag kommer tillbaka till dig Demo.
| |||
| |||
| Tack för att du tar ett intresse väntar upplysningen |
|
| |||
| |||
| Jag är fortfarande arbetar på detta Demo Jag tror att vi måste införliva några = om uttalanden för att få detta att fungera rätt. |
|
| |||
| |||
| Jag kan få den att göra ökningen ok men inte att uppdatera det ursprungliga priset. Tänk att bli som ett makro. |
|
| |||
| |||
| Tack för att du tar ett intresse Det måste vara möjligt i cant se alla dessa stora företag som de nya uppgifterna i varje enskild cell varje gång de har en prishöjning? dess strax bortom min begränsade kunskap (thats inte svårslagen) men med goda människor som du där ute jag är säker på att svaret kommer så småningom. tack igen DEMO |
|
| |||
| |||
| Jag är ledsen för att ta så lång tid Demo kommer jag att lösa det men det har gått ett tag sedan jag tog det så ditt tålamod är uppskattat. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Mitt System: hAvAAck Bygg 3
|
|
| |||
| |||
| Tack för att du tar ett intresse. Jag kan skicka dig ett provmatrisen av vad jag försöker att uppnå om du ge mig en e-postadress? Men baisicly matrisblank med alla storlekar finns tillgängliga. Jag anger priset i lämpliga celler exklusive moms Detta sedan genererar en andra matris ger självkostnadspris + moms + märke upp (dvs + 76,5%). om möjligt kostnaden blad har anläggningen med enkla medel att ta emot en% ökning över hela linjen, som sedan genererar en uppdaterad detaljhandeln matris. hoppas att detta är vettigt? eller är jag bara en pi ** Ing i vinden Tack Demo |
|
| |||
| |||
| så du kan ha A1 = priset A2 = mervärdesskatt A3 = markup procent och B1 är fullt pris, eller vad du letar efter och det skulle vara = (A1 + A2 + (A1 * A3)) och du kan dra ner det hela kolumn? Om A1 kan förändras men A2 och A3 skulle förbli stillastående tills du manuellt ändrats dem? Eller gjorde jag hoppa i båten? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Bilder Wont Load när jag öppnar MS Works kalkylblad | dgriff | Office Suites & Applications | 0 | 24 augusti 2009 05:04 |
| Excel Kalkylprogram Visar hashes stället för datum | VJH | Office Suites & Applications | 4 | 12 august 2009 15:00 |
| Vilka kalkylblad program att använda? | BattyBirdWoman | Office Suites & Applications | 4 | 20 april 2008 09:20 |
| Hjälp behövs | Mike0001 | General Software Chat | 21 | 5 april 2008 09:43 |
| Brådskande Hjälp behövs med kalkylblad | CharlesCrisp | Office Suites & Applications | 2 | 6 januari 2008 14:58 |
| Thread Tools | |
| |