Hulp nodig met Excel! Ik ben momenteel bezig met een project over Microsoft Excel, het doel is om het te gebruiken om een klein bedrijf. Ik heb een data-entry vorm op een plaat, waar als er een nieuw item op voorraad komt in de gegevens over de voorraad is getypt in en een macro exemplaren het in een voorraadlijst op een apart vel.
De voorraadlijst bevat informatie over alle artikelen op voorraad, waaronder het gewicht, de prijs, de code en de hoeveelheid (er is ongeveer 5 van elk item.)
Vervolgens heb ik een "te koop" blad waar ik een combo box die kijkt op de voorraadlijst, en de gebruiker selecteert het item zij wensen te kopen en informatie over het item worden weergegeven in een tabel op de lijst te koop, met behulp van een lookup formule gekoppeld aan de voorraad lijst. Vervolgens heb ik nog een macro toe te voegen deze gegevens naar een ontvangst en een verkoop-lijst.
Het probleem Ik heb, is dat wanneer een gebruiker koopt een item, ik nodig om een of andere manier proberen en automatisch vermindering van de voorraden door een! Ik weet dat dit mogelijk is, heeft de onderzoeker een rapport uitgebracht over dit, uiteraard kunnen zij niet uitleggen hoe dat te doen, maar ze zei dat het gaat om het programmeren van een soort.
Ik heb geprobeerd om te kijken in een aantal boeken, maar ik heb niets gevonden specifiek genoeg om me te helpen. Heeft iemand enig idee van wat ik kan doen, of geef me ideeën? Ik heb geen kennis van programmeren is het probleem ... Ik zou zeer dankbaar zijn als iemand kan antwoorden!
Bedankt x |