![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg er for tiden gjør et prosjekt på Microsoft Excel, er målet å bruke den til å kjøre en liten bedrift. Jeg har en innlegging skjemaet ett ark, der om et nytt element av aksjer kommer inn, data om aksjen er skrevet i, og en makro kopierer den over til et lager liste på et eget ark. Aksjemarkedet liste inneholder detaljer om alle varene er på lager, inkludert vekt, pris, kode og kvantitet (det er rundt 5 av hver artikkel.) Jeg så en "make salg" ark hvor jeg har en kombinasjonsboks som ser opp aksjen, og brukeren velger elementet de ønsker å kjøpe, og detaljer om elementet vises i en tabell på foreta salg listen ved hjelp av en lookup formel knyttet til lager listen. Jeg så har en annen makro for å legge disse opplysningene til en kvittering og en omsetning på venteliste. Problemet jeg har er at når en bruker kjøper en vare, jeg må en eller annen prøve og automatisk redusere lager nivå etter en! Jeg vet dette er mulig, sensor utstedt en rapport om dette, åpenbart de ikke kan forklare hvordan du gjør det, men de sa at det involverer programmering av noe slag. Jeg har prøvd å se på noen bøker, men jeg har funnet noe spesifikt nok til å hjelpe meg. Er det noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre, eller gi meg forslag? Jeg har ingen kunnskap om programmering som er problemet ... jeg vil være svært takknemlig hvis noen kan svare! Takk x |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Sitat:
Min System: Cohen
|