mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Hjälp med Excel behövs!

Reply

Thread Tools
Old Januari 17, 2008, 12:11
New Member Group

Default Hjälp med Excel behövs!

Jag gör ett projekt om Microsoft Excel, är målet att använda den för att köra ett litet företag. Jag har en uppgiftsinmatningen form på ett ark där om ett nytt objekt i lager kommer in uppgifter om bestånd som skrivs in och ett makro kopior det hela till ett lager lista på ett separat blad.

Aktiemarknaden listan innehåller information om alla objekt i lager, bland annat vikt, pris, kod och mängd (det finns cirka 5 i varje post.)

Jag sedan har en "göra salu" ark där jag har en kombinationsruta som tittar upp beståndet listan och användaren väljer det objekt de vill köpa och detaljer om objektet visas i en tabell på att försäljningen listan, med hjälp av en lookup formel koppling till aktiemarknaden listan. Jag har ett annat makro för att lägga dessa uppgifter till en mottagande och en försäljning listan.

Problemet jag har är att när en användare köper en punkt, jag måste på något sätt försöka att automatiskt minska beståndet genom en! Jag vet att det är möjligt, examinator fram en rapport om detta, naturligtvis kan de inte förklara hur man gör det men de sa att det handlar om planering av något slag.

Jag har försökt att titta i några böcker men jag har inte funnit något tillräckligt specifik för att hjälpa mig. Har någon en aning om vad jag kan göra, eller ge mig tips? Jag har inga kunskaper i programmering som är problemet ... Jag skulle vara mycket tacksam om någon kunde svara!

Tack x
Old Januari 17, 2008, 17:48
Banned Group

Default Hjälp med Excel behövs!

Citat:
Ursprungligen postat av xxxizzyxxx View Post
Jag gör ett projekt om Microsoft Excel, är målet att använda den för att köra ett litet företag. Jag har en uppgiftsinmatningen form på ett ark där om ett nytt objekt i lager kommer in uppgifter om bestånd som skrivs in och ett makro kopior det hela till ett lager lista på ett separat blad.

Aktiemarknaden listan innehåller information om alla objekt i lager, bland annat vikt, pris, kod och mängd (det finns cirka 5 i varje post.)

Jag sedan har en "göra salu" ark där jag har en kombinationsruta som tittar upp beståndet listan och användaren väljer det objekt de vill köpa och detaljer om objektet visas i en tabell på att försäljningen listan, med hjälp av en lookup formel koppling till aktiemarknaden listan. Jag har ett annat makro för att lägga dessa uppgifter till en mottagande och en försäljning listan.

Problemet jag har är att när en användare köper en punkt, jag måste på något sätt försöka att automatiskt minska beståndet genom en! Jag vet att det är möjligt, examinator fram en rapport om detta, naturligtvis kan de inte förklara hur man gör det men de sa att det handlar om planering av något slag.

Jag har försökt att titta i några böcker men jag har inte funnit något tillräckligt specifik för att hjälpa mig. Har någon en aning om vad jag kan göra, eller ge mig tips? Jag har inga kunskaper i programmering som är problemet ... Jag skulle vara mycket tacksam om någon kunde svara!

Tack x
Försök använda tillgång det är ett mycket bättre program för detta .... vilken version av Office har du?? beroende på vilken version kommer att bero på vad du kan göra inom svit.

Mitt System: Cohen

Processor (s):
Dual Core 2.11GHZ
Moderkort:
Asus - M2N X SE
RAM Minne:
2GB
Grafikkort (s):
Ljudkort:
Hårddisk (s):
320GB Sata
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Shaw
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Benq
Operating System (s):
Windows XP
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Excel fråga HistoryGirl Office Suites & Applications 1 8 april 2008 08:09
Problem med Excel antbann Office Suites & Applications 1 21 mars 2008 05:04
Excel hjälp Dj Ram Office Suites & Applications 2 19 februari 2008 11:22
Excel Hjälp behövs juls Office Suites & Applications 1 9 oktober 2007 05:53
Excel mellan språk? PranX Office Suites & Applications 10 12 sep 2007 15:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.