mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Hur man automatiskt sortera alfabetiskt i Excel

Reply

Thread Tools
Old 15 juni 2009, 16:52
New Member Group

Default Hur man automatiskt sortera alfabetiskt i Excel

Hej!

Jag har en mycket enkel kalkylblad med kunden information, bestående av 5 kolumner. Allt jag vill är att det automatiskt sorterade efter klientens namn när uppdateringar görs. Jag vet att jag kan bara åter sortera det själv varje gång, men jag är att skapa detta dokument för att någon annan användning som inte är för dator kunniga, så jag vill hålla det så enkelt som möjligt för henne.

Jag förstår inte riktigt skillnaden mellan makron och VBA-kod, men jag försökte att lägga till VBA-kod för att köra denna funktion (kod jag hittade på andra forum) men det gjorde ingenting.

Jag använder 07 "-version av Office om det gör någon skillnad ...

Uppgifterna är i A5: E50, och kolumnen "en" är vad kunderna namn.

Tack så mycket!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vilken typ av nätverksanslutning ska jag skapa för DSL?, LAN, WAN Miniport? setsuna Faiz seiei Nätverk, Modem & VoIP 0 9 juni 2009 14:44
Please help måste sortera innan JUL !!!!! ockertyron Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 7 19 december 2008 11:56
Kommer inte att starta, fastnar i en sorts loop keithh233 Windows-operativsystem 4 18 mars 2008 03:39
Kan du ordna det en till? triedandtested Virus, spionprogram och säkerhet 5 21 maj 2007 23:10
Auto Hot Key Maria General Software Chat 2 16 maj 2007 12:37
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.