![]() |
|
| |||
| |||
| Jag undrar IF du kunde hjälpa mig ![]() Jag försöker räkna ut en formel som när en kryssruta är markerad visas det totala priset med moms läggas på: så här: = IF (G26 = "true" = SUM (H28 * 0,175) cell (länk för kryssrutan G26) försöker olika kombinationer av ovanstående, men ingen lycka! Stort tack på förhand! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är alltid klokt att lägga upp ett urval kalkylblad så vi behöver inte återge det att hjälpa
| |||
| |||
| Tack för ditt råd hAvAAck. Jag trodde det skulle vara bra efter att jag startade tråden, men då har fångats upp reparera ett skrivbord för någon. |
|
| |||
| |||
| = IF (G26, H28 * 0.175, 0) Är det vad du letar efter? Om rutan är markerad, vi lägger på ,175 av Delsumma till den totala |
|
| |||
| |||
| ja det är vad jag ville. Tyvärr har jag bara insåg hur enkelt det var. "värde om sant värde om falska" Tack! |
|
| |||
| |||
| Ja om detta, då detta annars att |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Asus Maximus II Formula PC bygga | mizsua | Processorer, moderkort & RAM | 7 | 9 januari 2009 16:44 |
| Hjälp med Excel formel vänligen | robbie73 | Office Suites & Applications | 2 | 10:e sep 2008 11:00 |
| Excel Formula - VLookups: s | Jonathon28 | Office Suites & Applications | 1 | 1 maj 2008 12:14 |
| Excel Formel Hjälp | Jonathon28 | Office Suites & Applications | 6 | 22 februari 2008 08:36 |
| Asus strejkande 2 Formel vissa frågor | codymackay | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 10 februari 2008 17:24 |
| Thread Tools | |
| |