mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Felaktig start i Word 2007

Reply

Thread Tools
Old 2 December 2007, 21:46
New Member Group

Default Felaktig start i Word 2007

När jag öppnar Word 2007 på Start-menyn det börjar bra.

Men när jag öppnar en fil direkt, utan att ordet redan kör, Word startar visar sedan "Windows kan inte hitta [filen] se till att du skrivit namnet ordentligt försök igen".

Word är kvar att köra, utan dokument öppet. Jag kan sedan öppna filen inga problem.

Jag har samma problem på min laptop och mitt skrivbord.

Jag använder Vista Ultimate på båda.

Vad kan problemet vara?

Tack:)
Old 3 december 2007, 01:13
Givargruppen

när ni säger öppnande direkt från filen menar du att du har flyttat filen någon annanstans och sedan öppnat det eller är det du försöker att starta ord från en genväg?
Old 3 december 2007, 02:12
New Member Group

Jag försöker att öppna filen direkt från filplatsen ... det vill säga de dokument mappen. Denna metod fungerar inte.

Jag har att lansera ordet först och sedan öppna filen, antingen inifrån ord, eller genom att dubbelklicka på filen.
Old 5 december, 2007, 08:34
Ledamot Gruppen

Använder du en laglig kopia av Word? Ibland kan en programvara tillverkaren av "krackad" kopior av programvara för att fälla olaglig användare. Med detta menar jag att Microsoft kommer att släppa en version med hjälp av exempelvis Bit Torrent, eller Limewire, men programmet kommer inte att fungera korrekt. Om du kör en laglig kopia, försöker installera programvaran.
Old 5 december, 2007, 09:35
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av DreamHazard View Post
Använder du en laglig kopia av Word? Ibland kan en programvara tillverkaren av "krackad" kopior av programvara för att fälla olaglig användare. Med detta menar jag att Microsoft kommer att släppa en version med hjälp av exempelvis Bit Torrent, eller Limewire, men programmet kommer inte att fungera korrekt. Om du kör en laglig kopia, försöker installera programvaran.
väl thats varför du läser kommentarerna innan du laddar ner
Old 5 december, 2007, 09:39
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Spencer2004 View Post
väl thats varför du läser kommentarerna innan du laddar ner
Eller betalar du för programvara i första hand, kommer du få all kundsupport finns ... Och du inte bryta mot lagen.
Old 5 december, 2007, 15:32
New Member Group

Jag försökte installera och att didnt hjälp.

Jag har också googled problemet och Im säkert inte den enda.

Människor som har samma problem med firefox också.

Det verkar vara någon form av vista miss.

Det isnt en lösning rapporterats någonstans.

Allt jag kan göra är att hoppas på en lösning i en Windows Update.
Old 6 december 2007, 02:22
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av gregornz View Post
Jag försökte installera och att didnt hjälp.

Jag har också googled problemet och Im säkert inte den enda.

Människor som har samma problem med firefox också.

Det verkar vara någon form av vista miss.

Det isnt en lösning rapporterats någonstans.

Allt jag kan göra är att hoppas på en lösning i en Windows Update.
Du kommer förmodligen att vänta för länge sedan ...

Det låter mer som ett problem med filsystemet. Prova att använda "Open With" dialog om rätt klick menyn> Öppna med> välj program. Välj sedan Micro $ ofta ordet därifrån.

Hoppas det fungerar ...
Old 7 december 2007, 16:32
New Member Group

Tack dröm fara

Menar ni att detta är ett arbete runt, eller kommer att göra detta på något reconfigure lanseringen och lösa problemet?

Tack:)
Old 8 december 2007, 15:55
Ledamot Gruppen

Det är lite både och. Problemet kan vara ett fönster konfiguration, men detta bör komma runt det vad som än händer. Utan faktiskt ser datorn kunde jag inte berätta.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Word 2007 Klipp och klistra munleyj Office Suites & Applications 0 14 OKTOBER 2009 16:51
Word 2007, med undantag av sidor från Ordräkning snowblind Office Suites & Applications 8 21 mars 2009 13:27
Word 2007 Smart Art bugg? rockyshred336699 Office Suites & Applications 0 18 april 2008 08:58
Word 2007 hjälp robina80 Office Suites & Applications 2 21 januari 2008 14:53
Word 2007 Maria Office Suites & Applications 3 10 juni 2007 16:34
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.