mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Office Suites & Applications

Register

Att koppla en video till en PowerPoint-presentation

Reply

Thread Tools
Old 15 juni 2008, 15:01
New Member Group

Default Att koppla en video till en PowerPoint-presentation

Hej Alla

Min första tråd, din hjälp mycket uppskattad.

Jag har en PowerPoint-presentation DVD som har videoklipp på det. PowerPoint-bildspel har bilder med en bild där kort (15 sek) videoklippet bör men de videor som finns på samma DVD tydligen vara "kopplade" till PowerPoint-presentation. Hur gör jag detta tack. PS: Jag är inte mycket PC tekniska.

stort tack.
Old 15 juni 2008, 15:05
Givargruppen

Är det på dvd? Om så är fallet kan du kopiera den till din dator. Sedan inbed den i showen.
Old 15 juni 2008, 15:11
New Member Group

Hej

Tack så mycket för ett sådant snabbt svar.

Ja videoklipp och PP-filen finns på samma dvd men videoklipp separat till powerpoint presentation fil. Jag har kopierat DVD på min dator och en bärbar dator men hur gör jag inbed videoklipp i bildspelet? Ursäkter för att vara så tätt.

många tack
Old 15 juni 2008, 15:20
Givargruppen

Jag antar att filerna nu. Avi eller mpeg?

Skapa ett bildspel, eller om du har en exsisting bild du vill ha på den.
Gå till Infoga längst upp. Det bör finnas en Filmer och ljud. Klicka på det. Det kommer då att få upp ett fönster för dig att hitta platsen för video. Sätt sedan i det. Enkelt är det:)
Old 15 juni 2008, 15:29
New Member Group

Ett stort tack

ja införas den bild som redan är den presentation som du råd men ändå inte kommer att spela. Det verkar för att skapa en liten sub bild och sedan händer ingenting?
Old 15 juni 2008, 15:30
Givargruppen

Har du körde showen ännu? Har du klickar eller trycker på en knapp för att den ska köras när du befinner dig i showen?
Old 15 juni 2008, 15:32
New Member Group

ja jag har försökt att köra den genom att klicka men ingen glädje?
Old 15 juni 2008, 15:33
Givargruppen

Högerklicka på video i bilden. Finns det egenskaper? Kontrollera att den är inställd corretly.
Old 15 juni 2008, 15:51
New Member Group

Hej

Jag kan inte säga om det är korrekt, alla Jag får är subscreens osv. Verkligen på en förlust på vad man ska göra? Videoklipp spelar ok separat och PP är ok separat just cant get videoklippet i PP?
Old 15 juni 2008, 23:19
New Member Group

Hej

Kämpar igen i morse med videoklipp. Videoklippet har jag nu kopieras på mitt skrivbord och det visar på en genväg på Windows Media Player. Den spelar bra på detta. Jag har försökt klippa ut och klistra in den och kopiera den på bild men som icke verk. Jag har också försökt "sätter in" det som föreslagits. Av någon anledning är seens att lägga en mindre subscreen men ändå inte spela på powerpoint? Kan du förklara du vad jag måste kontrollera. många tack
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.