![]() |
|
| |||
| |||
| OS: Windows XP Jag har hittat OpenOffice 2.3 och jag gillar det så mycket är det nu min standardsökmotor ordbehandlare. Problemet är, jag har tusentals Lotus WordPro 97 filer och när jag exportera dessa som Rich Text Format (*. rtf) och öppna dem i OpenOffice Writer, formatering har försvunnit och alla bilder / grafik är utspridda över hela platsen . Det tar för lång tid för mig att börja varje fil igen eller att försöka omformatering dem när de importeras till OpenOoffice. min är Q: Finns det något sätt att omvandla Lotus WordPro 97 filer (*. lwp) till OpenOffice Writer-filer (*. odt)? |
|
| |||
| |||
| Ingen fara! Jag hittade min egen lösning! ![]() Jag ska skicka den nedan för andra som inte vet hur man gör: Spara Lotus 97 Fil som "MS Word för Windows 6.0 (*. doc) Men när du anger filnamn sätta förlängningen" *. xml " Open XML-fil i OpenOffice och spara filen som OpenDocument Text (*. odt) Arkiv Konverterade! Yay ![]() kolla in bilden bifogad fil för att se skärmdumpar |
|
| |||
| |||
| Nice tip!
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |