![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har nylig lært å brukes MicrosoftAccess og selv om jeg har brukt læringsverktøy på nettet tilbys av Microsoft Jeg er fremdeles litt tapt med noen ting. Jeg prøver å utvikle en trening / kvalifikasjoner database der jeg ønsker å søke etter folk med spesielle kvalifikasjoner spesifiserer kvalifisering og omvendt søker etter årets detaljer og individuelle kvalifikasjoner spesifiserer navnet. Er det mulig å kunne produsere drop down menyer på forespørsel, der verdiene i rullegardinmenyen overføres til ønskede steder (ex spørringer og skjemaer). Dessuten er det mulig å åpne forespørsler / skjemaer som krever spesifikasjonen (for eksempel som et wild card til kriteriene i spørringer), der spesifikasjonene er direkte relatert til et koblet form uten å kreve gjentatte skrive? Hjelp vil være mye verdsatt |
|
| |||
| |||
| Du kan fylle en rullegardinliste via koden (VBA) eller fra en slå opp tabellen. Du kan ta innholdet i tekstboksen eller rullegardinlisten og innmating som i søkeparametere, igjen ved hjelp av VBA. Og du kan validere dataene før de blir sendt til søket til å gjenkjenne typiske brukerfeil også igjen i VBA. EG avviser ikke-numeriske data som klart galt eller avvise noe som ikke er en gyldig dato. Men det er en stund siden jeg sist gjorde det, og uten en kopi av databasen til å arbeide fra, kan jeg ikke skrive for deg. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Microsoft Access 2007 Cant Åpne alle filer | sulemanzubidi | Office Suites & Applications | 0 | 15 oktober 2009 02:05 |
| (Microsoft MN-500 Router) Får ikke tilgang til basestasjon Management Tool | veleron11 | Nettverk, modem og VoIP | 0 | 6 juni 2009 14:02 |
| Problemer blokkerer tilgang til et bestemt materiale på Ie8 uten å skade All Access | simon1990 | Nettlesere & FTP Clients | 2 | 10 april 2009 01:14 |
| Microsoft Access på delt stasjon | bigyin | Office Suites & Applications | 2 | 11 august 2008 13:36 |
| Microsoft Access på Windows 98 | alanturner81 | Windows-operativsystemer | 3 | 31 mars 2008 12:13 |
| Thread Tools | |
| |